Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training Online communicatiestrategie

Een sterke boodschap dankzij een moderne communicatiestrategie
Deelnemerskosten
€ 2.407,90
incl. btw
Start- en einddata individueel op locatie of online
Start:
03-02-2023
Eind:
17-02-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
09-05-2023
Eind:
23-05-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie of online
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
3 dagen
Aantal lesdagen
3
Max. deelnemers
12
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Een sterke boodschap dankzij een moderne communicatiestrategie
Training Online communicatiestrategie
Training Online communicatiestrategie

De razendsnelle ontwikkelingen in online communicatie stellen organisaties voor nieuwe uitdagingen. Hoe zorg je dat je in de pas blijft lopen met een snel veranderende samenleving? Hoe draag je effectief je boodschap uit, bouw je aan relaties en creëer je betrokkenheid?

Ontdek tijdens de praktijkgerichte training Online communicatiestrategie wat de belangrijkste pijlers zijn van sterke, up-to-date online communicatie. Van het definiëren van je doelgroepen, kanalen en proposities tot h

...

De razendsnelle ontwikkelingen in online communicatie stellen organisaties voor nieuwe uitdagingen. Hoe zorg je dat je in de pas blijft lopen met een snel veranderende samenleving? Hoe draag je effectief je boodschap uit, bouw je aan relaties en creëer je betrokkenheid?

Ontdek tijdens de praktijkgerichte training Online communicatiestrategie wat de belangrijkste pijlers zijn van sterke, up-to-date online communicatie. Van het definiëren van je doelgroepen, kanalen en proposities tot het maken van een contentkalender. Je gaat naar huis met een stevig plan van aanpak voor het uitstippelen én uitvoeren van een eigen online communicatiestrategie.

 

De training Online communicatiestrategie is bedoeld voor iedereen die zich op strategisch niveau bezighoudt met online communicatie. Denk aan communicatieadviseurs, communicatiemedewerkers of marketeers die medeverantwoordelijk zijn voor het communicatiebeleid.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

  • Je kent de bouwstenen en succesfactoren van moderne online communicatie
  • Je hebt de doelstellingen en kerntaken van je organisatie gedefinieerd
  • Je kent de behoeften van de doelgroep en weet met welke boodschap je die kunt vervullen
  • Je weet het belang van een eenduidige propositie en kunt deze voor je eigen organisatie formuleren
  • Je weet hoe je tot een langetermijnvisie voor je eigen organisatie komt
  • Je kunt een keuze maken in welke media je inzet voor welke doelstellingen

 

Tijdens de training Online communicatiestrategie komen de volgende onderwerpen aan bod:

Dag 1:

  • Het huidige (social) medialandschap: trends & ontwikkelingen
  • Het belang van een eenduidige propositie
  • De sweetspot vinden (de overlap tussen wat het publiek wil en wat jij aanbiedt)
  • Propositie formuleren: wat is je doel, wat willen je doelgroepen en met welke boodschap vervul je hun behoeften?
  • Meten van succes: welke metrics dienen jouw doel?
  • Why What How (aan de hand van The golden Circle-model van Simon Sinek)
  • 10 stappen naar een strategisch frame

Na dag 1 krijg je een opdracht mee ter voorbereiding op de tweede trainingsdag. Plan ongeveer 2 uur in voor het maken van deze opdracht.

Dag 2: 

  • Behoeften van je doelgroep achterhalen: tools & technieken
  • Kanaalkeuze: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Youtube en SEO & SEA
  • Het gedrag van je publiek op de verschillende kanalen
  • Meten en optimaliseren
  • Online trends

Na dag 2 krijg je een opdracht mee ter voorbereiding op de derde en laatste trainingsdag. Plan hier ongeveer 2 uur voor in.

Dag 3: 

  • Werken met de kanaalpropositie
  • Een contentkalender maken
  • Hoe richt je een redactie in?
  • Hoe ga je om met onderwerpen en formats?


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 3-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 3 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Hoe vraag ik STAP-budget aan?
1
Stap 1: Reserveer je plek
Klik rechtsboven op de gele knop 'Ik wil me aanmelden' en ga naar website van de aanbieder en meld je vandaag nog aan voor de opleiding om je plek te reserveren.
2
Stap 2: Ontvang je STAP-aanmeldingsbewijs
Na je aanmelding bij de opleider ontvang je van de opleider een STAP-aanmeldingsbewijs dat je nodig hebt voor je STAP-aanvraag bij UWV.
3
Stap 3: Vraag STAP-budget aan!
Start op 2 januari vlak voor 10.00 uur je STAP-aanvraag bij UWV, want op=op! Meld je aan voor onze nieuwsbrief zodat we je een reminder kunnen sturen.
Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 150+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement