STAP-budget.nl gaat verder als Opleidingvinden.nl


Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.

Training Online communicatiestrategie

Leer de principes van doelgerichte communicatie en optimaliseer jouw communicatiestrategie
Deelnemerskosten

€ 2.407,90

incl. BTW

Fill 1 Copy 5

Lesgeld

€ 1.990,00

Totaal excl. BTW

€ 1.990,00

BTW

€ 417,90

Totaal incl. BTW

€ 2.407,90

Startdata in een groep op locatie en online
Locatie:
Utrecht
Locatie:
Utrecht
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie of online
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
3 dagen
Aantal lesdagen
3
Max. deelnemers
12
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Leer de principes van doelgerichte communicatie en optimaliseer jouw communicatiestrategie
Training Online communicatiestrategie
Training Online communicatiestrategie

Wil jij leren hoe je met concrete en praktijkgerichte kennis jouw communicatie effectiever kunt maken? En ben je op zoek naar toepasbare vaardigheden om jouw communicatiestrategieën en -plannen te optimaliseren? Dan is deze training precies wat je nodig hebt!

In de training Online communicatiestrategie leer je de principes van doelgerichte communicatie toe te passen om jouw boodschap relevant te maken voor jouw doelgroep. Je ontwikkelt cruciale vaardigheden om jouw online-ecosysteem t

...

Wil jij leren hoe je met concrete en praktijkgerichte kennis jouw communicatie effectiever kunt maken? En ben je op zoek naar toepasbare vaardigheden om jouw communicatiestrategieën en -plannen te optimaliseren? Dan is deze training precies wat je nodig hebt!

In de training Online communicatiestrategie leer je de principes van doelgerichte communicatie toe te passen om jouw boodschap relevant te maken voor jouw doelgroep. Je ontwikkelt cruciale vaardigheden om jouw online-ecosysteem te organiseren, de juiste content te creëren en de impact van je communicatie te meten en verbeteren.

Deze training biedt jou de tools en inzichten die je nodig hebt. We combineren theoretische kennis met praktische toepassingen, zodat je direct resultaat ziet in jouw communicatie-inspanningen.

 

Deze training is voor iedereen die de kracht van effectieve en relevante online communicatie wil gebruiken om de (maatschappelijke) doelen van hun organisatie te realiseren.

Denk aan: communicatiemedewerkers, contentmakers, communicatieadviseurs, social media managers, communicatiestrategen, en iedereen die verantwoordelijk is voor het bedenken en maken van de communicatie van een organisatie.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

  • Je kan effectief bijdragen aan de (maatschappelijke) doelen van je organisatie door middel van een krachtige (online) merkbelofte.
  • Je kan de optimale kanalen identificeren en gebruiken om je doelgroep te bereiken met een doordachte online communicatiestrategie.
  • Je kan consistente en waardevolle content produceren om een sterkere relatie met je publiek op te bouwen.
  • Je begrijpt hoe jouw communicatie kan dienen als een waardevol instrument voor zowel je publiek als je organisatie.
  • Je gaat naar huis met de bouwstenen om je content en strategie continu te blijven optimaliseren.

 

Dag 1: De basis van jouw communicatiestrategie

Op de eerste dag duiken we diep in de essentie van jouw organisatie en haar impact op de wereld. We gaan verder dan materiële doelen en richten ons op het bouwen van een sterke visie. Tijdens deze dag komen de volgende aspecten aan bod:

  • Het verwoorden van de ‘Waarom’, ‘Hoe’ en ‘Wat’
  • Het identificeren van de kernthema’s van jouw organisatie.
  • Het definiëren van de doelgroepen en hun gewenste kennis, houding en gedrag
  • Het formuleren van SMART-doelstellingen voor zowel de korte als lange termijn
  • Het creëren van een (online) merkbelofte die jouw visie weerspiegelt

Dag 2: Het online-ecosysteem

Op de tweede dag duiken we in het fascinerende online landschap en ontdekken we de juiste mix van middelen en kanalen om jouw communicatie direct te laten bijdragen aan jouw missie. Tijdens deze dag gaan we aan de slag met:

  • Het kiezen van de juiste kanalen om jouw doelen te bereiken
  • Het vertalen van jouw merkbelofte naar unieke boodschappen voor elk kanaal
  • Het omzetten van organisatorische thema’s naar relevante content thema’s per kanaal
  • Het formuleren van een strategie voor distributie van jouw content via diverse kanalen
  • Het opstellen van KPI’s en doelstellingen voor ieder kanaal
  • Het ontwikkelen van een strategie en handige cheat sheets voor consistente communicatie

Dag 3: Impactvolle content creëren en optimaliseren 

Op de derde dag duiken we dieper in het proces van het creëren van waardevolle content die een blijvende impact maakt. Met behulp van psychologische principes, theoretische inzichten en praktijkvoorbeelden behandelen we de volgende onderwerpen:

  • Het toepassen van psychologische principes.
  • Het selecteren van effectieve contentvormen voor verschillende kanalen en doelgroepen
  • Het optimaliseren van het contentproductieproces met formats en efficiënte workflows
  • Het vooruit plannen en optimaliseren van jouw contentproductie met behulp van een strategische contentplanning
  • Het meten en analyseren van het succes van jouw content met behulp van data, en het toepassen van optimalisatiestrategieën


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 3-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 3 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Het STAP-budget is op. STAP-budget.nl gaat verder als Opleidingvinden.nl.

Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.

Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 200+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching Academy
Frankwatching Academy
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement