Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training E-mailmarketing

Verhoog de opens en kliks van je digitale nieuwsbrieven
Deelnemerskosten
€ 834,90
incl. btw
Start- en einddatum individueel online
Ieder moment te starten
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel online
Type certificaat
Certificaat
Naam certificaat
Certificaat
Opleidingsduur
1 dag
Aantal lesdagen
2
Max. deelnemers
12
Taal in opleiding
Nederlands
Verhoog de opens en kliks van je digitale nieuwsbrieven
Training E-mailmarketing
Training E-mailmarketing

E-mailmarketing is een krachtige tool om je doelgroep te bereiken. Of je nu nieuwe leads wil genereren of bestaande relaties versterken. Hoe maak je goede digitale nieuwsbrieven? Met welke onderwerpregels verhoog je de open rate(s)? En hoe zorg je met de beste e-mailmarketing voor meer abonnees én conversie?

Tijdens de training E-mailmarketing ga je actief aan de slag met het opzetten en verbeteren van je e-mailnieuwsbrieven. Je leert hoe mailings op te bouwen en ijzersterke titels t

...

E-mailmarketing is een krachtige tool om je doelgroep te bereiken. Of je nu nieuwe leads wil genereren of bestaande relaties versterken. Hoe maak je goede digitale nieuwsbrieven? Met welke onderwerpregels verhoog je de open rate(s)? En hoe zorg je met de beste e-mailmarketing voor meer abonnees én conversie?

Tijdens de training E-mailmarketing ga je actief aan de slag met het opzetten en verbeteren van je e-mailnieuwsbrieven. Je leert hoe mailings op te bouwen en ijzersterke titels te schrijven, wat het belang is van profielverrijking en hoe inschrijvingen te stimuleren.

 

Deelnemers profiel

 

De training E-mailmarketing is bedoeld voor iedereen die bij de e-mailmarketing binnen hun organisatie betrokken is. Denk aan: online marketeers, e-mailmarketeers, webredacteuren, communicatiemedewerkers en andere marcom-professionals. Je hebt geen technische kennis van e-mailprogramma’s nodig.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

Doelstellingen

 

  • Je hebt je KPI’s bepaald en hebt een basis voor een e-mailmarketing-strategie
  • Je kent de ideale timing, frequentie en verzendtijd van nieuwsbrieven
  • Je kunt slimme segmentatietechnieken toepassen om nog gerichter te communiceren
  • Je weet hoe klantprofielen op te bouwen en uit te breiden
  • Je kunt de beste onderwerpregels schrijven en conversie en interactie stimuleren

 

Curriculum

 

Tijdens de training E-mailmarketing komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Meten en sturen op KPI’s
  • ‘Code e-mail’ en de Telecomwet
  • Integratie e-mailmarketing met algemene organisatiedoelstellingen
  • E-mailmarketing quickscan
  • Contentmarketing, sales & conversie
  • 15 typen marketing-e-mails
  • Onderwerpen en content die conversie en interactie stimuleren
  • De ideale timing, frequentie en verzendtijd
  • Slimmer segmenteren en powerpersonalisatie
  • Klantprofielen en digitale lichaamstaal
  • Maak big data klein in je eigen database
  • Betere onderwerpregels schrijven
  • Formule voor de juiste opbouw en structuur
  • Je eigen e-mails en campagnes verbeteren: persoonlijke quick wins


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Vind op STAP-budget.nl de opleiding die je verder brengt

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!

Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 120+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
Cedeo
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement