Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training Instagram marketing

Ontwikkel een slimme strategie voor goede content en meer interactie
Deelnemerskosten
€ 834,90
incl. btw
Start- en einddata individueel op locatie
Start:
17-04-2023
Eind:
17-04-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
29-06-2023
Eind:
29-06-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
02-11-2023
Eind:
02-11-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
1 dag
Aantal lesdagen
1
Max. deelnemers
12
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Ontwikkel een slimme strategie voor goede content en meer interactie
Training Instagram marketing
Training Instagram marketing

Instagram is niet alleen één van de belangrijkste marketingkanalen voor bedrijven, het is ook hét platform om merkbeleving te creëren. Een goede strategie voor dit social media kanaal is vereist, want wat wil en kun je precies bereiken? Hoe vertel je via Instagram het (visuele) verhaal van je organisatie? Welke content en contentvormen passen daarbij? En wat te doen om jouw doelgroep te vinden, nieuwe volgers te krijgen en zelfs een community op te bouwen?

Tijdens de training Instagra

...

Instagram is niet alleen één van de belangrijkste marketingkanalen voor bedrijven, het is ook hét platform om merkbeleving te creëren. Een goede strategie voor dit social media kanaal is vereist, want wat wil en kun je precies bereiken? Hoe vertel je via Instagram het (visuele) verhaal van je organisatie? Welke content en contentvormen passen daarbij? En wat te doen om jouw doelgroep te vinden, nieuwe volgers te krijgen en zelfs een community op te bouwen?

Tijdens de training Instagram marketing leer je hoe je dit kanaal strategisch inzet in je social media mix. Ook ontdek je hoe je structureel voor mooie content zorgt, Instagram stories en Reels effectief inzet en resultaten analyseert en verbetert. Verder krijg je direct toepasbare handvatten voor het maken van video’s en foto’s, beeldbewerking en nog meer handige tools en apps om ‘Instagrammen’ succesvoller én makkelijker te maken.

 

De training Instagram marketing is bedoeld voor professionals die zich bezighouden met online communiceren, marketing en social media. Denk aan marketing- en communicatiemedewerkers, communicatieadviseurs, (content)marketeers, socialmedia-managers, redacteuren en andere contentspecialisten.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

Je hebt al de nodige ervaring met Instagram. Zo begrijp je hoe de belangrijkste functies werken, kun je Stories maken, weet je wat Reels zijn en weet je ook de statistieken in de app te vinden.

 

  • Je kent de ins & outs van Instagram: van hashtags, reels, stories tot bedrijfs- en makerprofielen en statistieken
  • Je weet welke doelstellingen je met Instagram kunt behalen
  • Je kunt op Instagram het visuele verhaal van je merk of organisatie vertellen
  • Je hebt handvatten voor het blijvend laten groeien van je account
  • Je weet het verschil tussen posts, Stories en Reels, en wanneer je wat moet inzetten
  • Je bent in staat om je resultaten succes op Instagram te meten en te analyseren.

 

Tijdens de training Instagram-marketing komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Doelgroep onderzoek
  • Concurrentieonderzoek
  • Doelstelling helder maken, met cijfers
  • Instagram Profielpagina
  • 10 contentvormen (o.a. reels, gidsen, filters en stories)
  • Analyseren statistieken
  • Tools en apps voor het inplannen en analyseren
  • Instagram marketing
  • Hashtag strategie
  • Samenwerken (ambassadeurs, influencers)


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een mobiele telefoon en laptop.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 sessies, waaronder 1 coachingsessie.
  •  Nodig tijdens training: een laptop of mobiele telefoon met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De online training is inclusief een telefonische 1-op-1-sessie met trainer Kirsten Jassies, die ongeveer een week na de training plaatsvindt. Hierin zoomt ze in op je Instagram-account en beantwoordt ze eventuele vragen die je nog hebt.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Hoe vraag ik STAP-budget aan?
1
Stap 1: Reserveer je plek
Klik rechtsboven op de gele knop 'Ik wil me aanmelden' en ga naar website van de aanbieder en meld je vandaag nog aan voor de opleiding om je plek te reserveren.
2
Stap 2: Ontvang je STAP-aanmeldingsbewijs
Na je aanmelding bij de opleider ontvang je van de opleider een STAP-aanmeldingsbewijs dat je nodig hebt voor je STAP-aanvraag bij UWV.
3
Stap 3: Vraag STAP-budget aan!
Start op 2 januari vlak voor 10.00 uur je STAP-aanvraag bij UWV, want op=op! Meld je aan voor onze nieuwsbrief zodat we je een reminder kunnen sturen.
Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 150+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement