Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training Google Ads Display

Ga aan de slag met Display, video en remarketing
Deelnemerskosten
€ 834,90
incl. btw
Start- en einddata individueel op locatie of online
Start:
27-09-2022
Eind:
27-09-2022
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
15-12-2022
Eind:
15-12-2022
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie of online
Type certificaat
Certificaat
Naam certificaat
Certificaat
Opleidingsduur
1 dag
Max. deelnemers
10
Aantal lesdagen
1
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Ga aan de slag met Display, video en remarketing
Training Google Ads Display
Training Google Ads Display

Heb je de basis van Google Ads onder de knie, en wil je leren hoe je optimaal adverteert via Google? Hoe zet je advertenties tegen elkaar af en wat kun je met extensies? Hoe maak je campagnes in Google Display Netwerk en YouTube, en hoe zet je een remarketingstrategie op?

Tijdens de training Google Ads Display maak je kennis met geavanceerde functionaliteiten als segmentatie en remarketing. Je maakt hele gerichte SEA-campagnes in het Display Netwerk van Google en duikt in de analysemo

...

Heb je de basis van Google Ads onder de knie, en wil je leren hoe je optimaal adverteert via Google? Hoe zet je advertenties tegen elkaar af en wat kun je met extensies? Hoe maak je campagnes in Google Display Netwerk en YouTube, en hoe zet je een remarketingstrategie op?

Tijdens de training Google Ads Display maak je kennis met geavanceerde functionaliteiten als segmentatie en remarketing. Je maakt hele gerichte SEA-campagnes in het Display Netwerk van Google en duikt in de analysemogelijkheden van Google Analytics en Ads.

 

Deelnemers profiel

 

De training Google Ads Display is bedoeld voor iedereen die optimaal wil adverteren via Google Ads. Denk aan: (online) marketeers, account managers, communicatie-adviseurs en communicatiemedewerkers.

Voor deze training dien je over de volgende basiskennis te beschikken:

  • Het verschil tussen campagnes, advertentiegroepen, zoekwoorden en advertenties
  • Campagne opzetten voor het Google Zoeknetwerk.
  • Campagne-instellingen, zoals targetten op locaties, talen en netwerken.
  • Biedopties, advertentieplanning en advertentieroulatie.
  • Goede structuur opbouwen in je Ads-account.
  • Conversies meten in je Ads-account.
  • Er is een Google Analytics-account gekoppeld aan je Ads-account.
  • De impact van ‘kwaliteitsscore’ op je campagnes.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

Doelstellingen

 

  • Je kent alle benodigde functionaliteiten voor het maken van succesvolle Ads-campagnes
  • Je kunt campagnes opzetten in het Google Display Netwerk en YouTube
  • Je kent de kansen (én valkuilen) van remarketing en weet hoe en wanneer die in te zetten
  • Je weet wat advertentie-extensies zijn en welke mogelijkheden ze bieden
  • Je kunt uitgebreide analyses uitvoeren in Google Ads en Analytics

 

Curriculum

 

Tijdens de training Google Ads Display komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • De belangrijkste basisprincipes van SEA op een rij
  • Succesvolle campagnes opzetten voor het Google Display Netwerk
  • Succesvolle campagnes opzetten voor YouTube
  • Geavanceerde Ads-tools om nog meer uit bestaande campagnes te halen
  • Een succesvolle remarketingstrategie opzetten
  • Advertentie-extensies
  • Analysemogelijkheden in Google Ads en Google Analytics
  • De mogelijkheden in Ads die eraan zitten te komen


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Vind op STAP-budget.nl de opleiding die je verder brengt

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!

Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 120+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
Cedeo
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement