STAP-budget.nl gaat verder als Opleidingvinden.nl


Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.

UX Design

Leer in zes dagen de basis van UX Design kennen, en visualiseer je eigen concept in Figma.
Deelnemerskosten

€ 4.174,50

incl. BTW

Fill 1 Copy 5

Lesgeld

€ 3.450,00

Totaal excl. BTW

€ 3.450,00

BTW

€ 724,50

Totaal incl. BTW

€ 4.174,50

Startdata in een groep op locatie en online
Locatie:
Utrecht
Locatie:
Utrecht
Locatie:
Utrecht
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Vakopleiding
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Type certificaat/diploma
Diploma
Naam
Diploma
Opleidingsduur
6 dagen
Aantal lesdagen
9
Min. deelnemers
6
Max. deelnemers
14
Tijdstip
Ochtend, Middag
Taal in opleiding
Nederlands
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen bepaalde vooropleiding nodig
Leer in zes dagen de basis van UX Design kennen, en visualiseer je eigen concept in Figma.
UX Design
UX Design

Snel professioneel met UX Design aan de slag? Tijdens de opleiding UX Design leer je in zes dagen de basisvan UX, Interaction en Visual Design kennen. Natuurlijk krijg je theorie, maar je gaat vooral dingen doen. Je ontwikkelt een creatief strategisch concept voor een app of website die je zelf bedenkt of uitkiest, en maakt daar een prototype van in Figma. Na de opleiding kun je jouw kennis van UX Design inzetten in het bedrijfsleven.Zo is de opleiding opgebouwdDe opleiding UX Design bestaat

...

Snel professioneel met UX Design aan de slag? Tijdens de opleiding UX Design leer je in zes dagen de basisvan UX, Interaction en Visual Design kennen. Natuurlijk krijg je theorie, maar je gaat vooral dingen doen. Je ontwikkelt een creatief strategisch concept voor een app of website die je zelf bedenkt of uitkiest, en maakt daar een prototype van in Figma. Na de opleiding kun je jouw kennis van UX Design inzetten in het bedrijfsleven.Zo is de opleiding opgebouwdDe opleiding UX Design bestaat uit zes trainingsdagen en drie trainingen die op elkaar aansluiten:UX DesignVisual Design met FigmaInteraction DesignBen je klaar met de opleiding UX Design, dankun je verder met UX Design Expert of Webdesign Expert. De trainingen die je al tijdens UX Design hebt gedaan, hoef je dan natuurlijk niet opnieuw te doen. Wel moet je je vervolgopleiding binnen drie jaar afronden.

 

Programma van de opleiding UX Design

 

UX Design

Dag 1

Ochtend

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

Middag

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT

Dag 2

Ochtend

  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

Middag

  • Je concept en strategie uitschrijven

UX Design

Dag 1

College 1

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

College 2

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT

Dag 2

College 3

  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

College 4

  • Je concept en strategie uitschrijven

UX Design

Dag 1

Ochtend

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

Middag

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT

Dag 2

Ochtend

  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

Middag

  • Je concept en strategie uitschrijven

UX Design

Dag 1

College 1

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

College 2

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT

Dag 2

College 3

  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

College 4

  • Je concept en strategie uitschrijven

Visual Design met Figma

Dag 1

Ochtend

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

Middag

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

Ochtend

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

Middag

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Visual Design met Figma

Dag 1

College 1

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

College 2

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

College 3

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

College 4

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Visual Design met Figma

Dag 1

Ochtend

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

Middag

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

Ochtend

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

Middag

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Visual Design met Figma

Dag 1

Ochtend

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

Middag

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

Ochtend

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

Middag

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Interaction Design

Dag 1

College 1

  • De basisprincipes van interaction design
  • Toepassingsgebieden: wanneer is interaction design belangrijk?
  • De geschiedenis van interfaces
  • Voorbeelden van goede interaction designs
  • Trends in het vakgebied
  • Interfaces voor web en mobiel (adaptive/responsive design)

College 2

  • Sitestructuur
  • Casestudies
  • Een interface ontwerpen
  • De navigatie ontwerpen
  • Landingspagina
  • Homepage
  • Productpagina
  • Categoriepagina

Dag 2

College 3

  • Formulieren
  • Check-outs
  • Dashboardapplicatie
  • Facet-filter
  • Navigatie ontwerpen voor mobiel
  • Datavisualisatie
  • Design patterns
  • Interaction style guide

College 4

  • Page description diagrams
  • Wireframes maken
  • Een functioneel ontwerp maken
  • Prototyping
  • Opdracht
  • Presentatie opdracht

 

Wat kun je na het volgen van de opleiding UX Design

 

  • Je kent de basis van UX, Interaction en Visual Design
  • Je weet hoe je een UX-strategie ontwikkelt
  • Je kunt een design visualiseren
  • Je weet hoe je AI inzet om je werk makkelijker te maken

 

 

Voor wie is de opleiding UX Design bedoeld?

 

Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die zich wil oriënteren op UX Design, UI design, webdesign en apps. Bijvoorbeeld grafisch vormgevers, marketeers en mediaprofessionals. En natuurlijk iedereen die bezig is met een nieuwe site of app.

 

Lees meer
Group 197 Brochure UX Design downloaden
Het STAP-budget is op. STAP-budget.nl gaat verder als Opleidingvinden.nl.

Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.

Aanbieder
Competence Factory - Creative Business School is een opleidingsclub aan het stationsplein van Utrecht. Met ruim 150 futureproof trainingen en opleidingen, vind jij altijd de training die bij je past.
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory - Creative Business School
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement