Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Innovatiestrategie | Succesvol innoveren

Leer hoe je vanuit een onderbouwd plan succesvol innoveert, terwijl de 'business as usual' gewoon doordraait.
Deelnemerskosten
€ 1.482,25
incl. btw
Start- en einddata in een groep op locatie
Start:
05-07-2022
Eind:
12-07-2022
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
13-10-2022
Eind:
20-10-2022
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
15-12-2022
Eind:
22-12-2022
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Type certificaat
Certificaat
Opleidingsduur
2 dagen
Min. deelnemers
6
Max. deelnemers
14
Studiebelastingsuren
2 per dag
Aantal lesdagen
2
Tijdstip
Ochtend, Middag
Taal in opleiding
Nederlands
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen bepaalde vooropleiding nodig
Leer hoe je vanuit een onderbouwd plan succesvol innoveert, terwijl de 'business as usual' gewoon doordraait.
Innovatiestrategie | Succesvol innoveren
Innovatiestrategie | Succesvol innoveren

Nieuwe producten, diensten en businessmodellen ontwikkelen terwijl je je bestaande bedrijf draaiende houdt: hoe doe je dat? Zelfs grote organisaties struggelen ermee. Als het niet lukt, krijgt gebrek aan executiekracht vaak de schuld. Maar de oorzaak ligt meestal dieper: er ontbreekt een goede innovatiestrategie. In de training Innovatie leer je hoe je vanuit een onderbouwd plan succesvol kunt innoveren.

 

Curriculum

 

Programma van de

...

Nieuwe producten, diensten en businessmodellen ontwikkelen terwijl je je bestaande bedrijf draaiende houdt: hoe doe je dat? Zelfs grote organisaties struggelen ermee. Als het niet lukt, krijgt gebrek aan executiekracht vaak de schuld. Maar de oorzaak ligt meestal dieper: er ontbreekt een goede innovatiestrategie. In de training Innovatie leer je hoe je vanuit een onderbouwd plan succesvol kunt innoveren.

 

Curriculum

 

Programma van de training Innovatiestrategie

 

Dag 1

  • Innovatie begint bij helderheid. Wat bedóel je nou eigenlijk als je het over 'missie', 'visie' en 'strategie' hebt?   Oefen door een samenvatting van je eigen bedrijfsstrategie te maken.
  • Je huidige businessmodel is een perfecte start voor trendanalyses. Door je businessmodel op te schrijven, krijg je inzicht in je zwakke plekken en blinde vlekken.
  • Niet alle trends hebben impact op jouw businessmodel. Door de belangrijkste trends te identificeren, weet je waar innovatie een rol moet spelen.
  • Breng je bedrijfsstrategie, je businessmodel en je trendanalyse samen in je innovatiethesis. Formuleer in zinnen wat de rol van innovatie is voor je organisatie. 

Dag 2

  • Zonder doelen weet je niet of je op de goede weg bent. Daarom formuleer je doelen voor je innovatiemissie. Innovatiedoelen kunnen procesgericht (bv. aantal experimenten uitgevoerd of aantal design sprints afgerond) of outputgericht zijn (omzet uit nieuwe producten of diensten).
  • Organisaties die alleen incrementeel vernieuwen, lopen het risico ingehaald te worden. Tijd om te kijken waar jouw organisatie staat. Met het horizonmodel zie je of je innovatieporfolio wel gebalanceerd genoeg is. Want balans betekent succes.
  • Ambidextere organisaties zijn in staat om hun huidige businessmodel efficiënt te laten draaien én te zoeken naar nieuwe markten. Maar hoe organiseer je dit? In een innovatielab? Waar ‘hang’ je dit op in de organisatie, of doe je dit juist buiten je organisatie om? Je leert wat de voor- en nadelen zijn van de verschillende opties en maakt een keuze voor je eigen organisatie.
  • De innovatiemethode die je kiest, moet passen bij je organisatie. Wat is agile, design thinking, lean startup en businessmodel-ontwerp? En wat zijn de voor- en nadelen? Na een afweging bepaal je welke methode je zou voorstellen aan je directie.
  • Innovatie kost geld. Maar hoe budgetteer je dit het beste? Hier zijn verschillende manieren voor. Helpt de traditionele manier van plannen en budgetteren, of zijn er alternatieve methoden? En wat is de rol van de business case?

 

Doelstellingen

 

Wat kun je na het volgen van de Training Innovatiestrategie

 

  • Je kunt je eigen innovatiemissie formuleren en 'm aan je bedrijfsstrategie koppelen
  • Je weet welke trends wel en geen impact op je businessmodel hebben
  • Je kunt innovatiedoelen stellen voor je organisatie.
  • Je weet welke organisatiemodellen je kunt hanteren voor innovatie
  • Je weet hoe je een budget op kunt stellen voor innovatie
  • Je weet welke methoden je kunt gebruiken om het innovatieproces te sturen

 

Deelnemers profiel

 

Voor wie is de training Innovatiestrategie bedoeld?

 

De training Innovatiestrategie is bedoeld voor iedereen die innovatie strategisch wil benaderen in plaats van ad hoc.  Denk aan product owners, productontwikkelaars, business development managers, innovatiestrategen en marketeers. Maar ook voor managers en CEO's is deze training nuttig (en leuk)!

 

Lees meer
Group 197 Brochure Innovatiestrategie | Succesvol innoveren downloaden
Vind op STAP-budget.nl de opleiding die je verder brengt

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!

Aanbieder
Competence Factory - Creative Business School is een opleidingsclub aan het stationsplein van Utrecht. Met ruim 150 futureproof trainingen en opleidingen, vind jij altijd de training die bij je past.
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory - Creative Business School
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement