STAP-budget.nl gaat verder als Opleidingvinden.nl
Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.
Persuasive Copywriting
€ 961,95
incl. BTW
Lesgeld
Wij hanteren geen arrangementskosten. De prijs is inclusief lunch en eventuele lesboeken.
€ 795,00
Totaal excl. BTW
€ 795,00
BTW
€ 166,95
Totaal incl. BTW
€ 961,95
Om je boodschap goed over te brengen, heb je een sterke tekst nodig of dat nu in hardcopy, in een social media post of op een website is. Maar hoe schrijf je die? Tijdens deze Persuasive Copywriting training leer je teksten opstellen met behulp van het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Action. Je leert je doelgroep bepalen en je teksten hierop aanpassen. Zo worden jouw teksten helemaal uitgelezen en behaal jij je gewenste resultaten on- en offline.Heb je nog geen ervaring met het sch
Om je boodschap goed over te brengen, heb je een sterke tekst nodig of dat nu in hardcopy, in een social media post of op een website is. Maar hoe schrijf je die? Tijdens deze Persuasive Copywriting training leer je teksten opstellen met behulp van het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Action. Je leert je doelgroep bepalen en je teksten hierop aanpassen. Zo worden jouw teksten helemaal uitgelezen en behaal jij je gewenste resultaten on- en offline.Heb je nog geen ervaring met het schrijven van teksten? Volg dan eerst de training Creatief Tekstschrijven.
Programma van de training Persuasive Copywriting
Ochtend
- Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
- Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
- Hoe maak je een goede call-to-action?
- Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
- Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
- We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking
Middag
- Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
- Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
- Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
- Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
- Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
- Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
- Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?
Wat kun je na het volgen van de Training Persuasive Copywriting
- On- en offline teksten schrijven die uitgelezen worden én converteren
- Het AIDA-model gebruiken om je tekst op te stellen
- Je doelgroep en communicatiedoelen bepalen
Voor wie is de training Persuasive Copywriting bedoeld?
Moet je voor je werk teksten schrijven die commercieel en conversiegericht zijn? Dan is deze training bij uitstek geschikt voor jou. Bijvoorbeeld voor (online) marketeers, sales professionals, accountmanagers en webredacteuren.
Heb je nog helemaal geen ervaring met het schrijven van teksten? Volg dan eerst de training Creatief Tekstschrijven.
Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.