Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Persuasive Copywriting

Met deze tips en tricks schrijf je overtuigende copy, on- en offline.
Deelnemerskosten
€ 840,95
incl. btw
Start- en einddata in een groep op locatie
Start:
29-07-2022
Eind:
29-07-2022
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
25-08-2022
Eind:
25-08-2022
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
22-09-2022
Eind:
22-09-2022
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Type certificaat
Certificaat
Opleidingsduur
1 dag
Min. deelnemers
6
Max. deelnemers
14
Studiebelastingsuren
1 per dag
Aantal lesdagen
1
Tijdstip
Ochtend, Middag
Taal in opleiding
Nederlands
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen bepaalde vooropleiding nodig
Met deze tips en tricks schrijf je overtuigende copy, on- en offline.
Persuasive Copywriting
Persuasive Copywriting

Om je boodschap goed over te brengen, heb je een sterketekst nodig of dat nu in hardcopy, in een socialmediapost of op een website is. Maar hoe schrijf je die? Tijdens de training Persuasive copywriting leer je teksten opstellen met behulp van het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Action. Je leert je doelgroep bepalen en je teksten hierop aanpassen. Zo worden jouw teksten helemaal uitgelezen en behaal jij je gewenste resultaten on- en offline.

 

Curriculum

...

Om je boodschap goed over te brengen, heb je een sterketekst nodig of dat nu in hardcopy, in een socialmediapost of op een website is. Maar hoe schrijf je die? Tijdens de training Persuasive copywriting leer je teksten opstellen met behulp van het AIDA-model: Attention, Interest, Desire, Action. Je leert je doelgroep bepalen en je teksten hierop aanpassen. Zo worden jouw teksten helemaal uitgelezen en behaal jij je gewenste resultaten on- en offline.

 

Curriculum

 

Programma van de training Persuasive Copywriting

 

College 1

  • Hoe gebruik je het AIDA-model (Attention, Interest, Desire, Action) om het gesprek met je lezer aan te gaan?
  • Wie is je doelgroep en hoe zet je hen in vier eenvoudige stappen aan tot conversie?
  • Hoe maak je een goede call-to-action?
  • Hoe kun je de inzichten van Cialdini en McGovern gebruiken om je lezers te overtuigen?
  • Schrijfopdracht: gebruik de AIDA-formule om een bestaande tekst te herschrijven. Deze bespreken we klassikaal, waarna deelnemers elkaar feedback geven
  • We onderzoeken het leesgedrag van een websitebezoeker, onder andere via eyetracking

College 2

  • Beginnen met schrijven: bepaal je communicatiedoelen en structuur
  • Tips voor vloeiende zinnen, die we gebruiken op een paar voorbeeldzinnen
  • Welke woorden gebruik je wel, en welke absoluut niet?
  • Hoe gebruik je argumentatie in je voordeel?
  • Hoe zorg je voor samenhang tussen vorm en inhoud?
  • Het belang van een goede titel, intro en eerste zin
  • Hoe knoop je een gesprek aan met je lezer?

 

Doelstellingen

 

Wat kun je na het volgen van de Training Persuasive Copywriting

 

  • On- en offline teksten schrijven die uitgelezen worden én converteren
  • Het AIDA-model gebruiken om je tekst op te stellen
  • Je doelgroep en communicatiedoelen bepalen

 

Deelnemers profiel

 

Voor wie is de training Persuasive Copywriting bedoeld?

 

Moet je voor je werk teksten schrijven die commercieel en conversiegericht zijn? Dan is deze training bij uitstek geschikt voor jou. Bijvoorbeeld voor (online) marketeers, sales professionals, accountmanagers en webredacteuren.

 

Lees meer
Group 197 Brochure Persuasive Copywriting downloaden
Vind op STAP-budget.nl de opleiding die je verder brengt

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!

Aanbieder
Competence Factory - Creative Business School is een opleidingsclub aan het stationsplein van Utrecht. Met ruim 150 futureproof trainingen en opleidingen, vind jij altijd de training die bij je past.
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory - Creative Business School
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement