STAP-budget.nl gaat verder als Opleidingvinden.nl


Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.

Training Contentstrategie

Structureel goede content maken: in 2 dagen een plan van aanpak
Deelnemerskosten

€ 1.663,75

incl. BTW

Fill 1 Copy 5

Lesgeld

€ 1.375,00

Totaal excl. BTW

€ 1.375,00

BTW

€ 288,75

Totaal incl. BTW

€ 1.663,75

Start- en einddata in een groep op locatie en online
Locatie:
Utrecht
Locatie:
Utrecht
Locatie:
Utrecht
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie of online
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
2 dagen
Aantal lesdagen
2
Max. deelnemers
12
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Structureel goede content maken: in 2 dagen een plan van aanpak
Training Contentstrategie
Training Contentstrategie

Content is nog steeds king, maar succes met content komt niet zomaar aanwaaien. Daarvoor is een gedegen, strategische aanpak nodig. 

Wat zijn de kritische succesfactoren van een sterke contentstrategie? Hoe bepaal je de kernthema’s van je organisatie? En hoe vertaal je die naar je publiek, de best passende kanalen en de juiste content?

In de training Contentstrategie krijg je strategische én praktische handvatten voor het bedenken, maken en verspreiden van content. Je legt de

...

Content is nog steeds king, maar succes met content komt niet zomaar aanwaaien. Daarvoor is een gedegen, strategische aanpak nodig. 

Wat zijn de kritische succesfactoren van een sterke contentstrategie? Hoe bepaal je de kernthema’s van je organisatie? En hoe vertaal je die naar je publiek, de best passende kanalen en de juiste content?

In de training Contentstrategie krijg je strategische én praktische handvatten voor het bedenken, maken en verspreiden van content. Je legt de basis voor een eigen effectieve contentstrategie, volledig in lijn met je marketingdoelen. Zo maak je gerichte keuzes die je bovendien goed kunt uitleggen én uitvoeren.

 

De training Contentstrategie is voor iedereen die zich al wat langer bezighoudt met de creatie en productie van content, maar behoefte heeft aan een samenhangende strategie over alle kanalen heen, voor alle doelgroepen. 

Denk aan: communicatieadviseurs en marketeers met enige contentervaring, brand owners, senior communicatieprofessionals en teamleiders. 

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

  • Je weet hoe een contentstrategie zich verhoudt tot de geformuleerde missie, doelstellingen en KPI’s van je organisatie
  • Je kunt het hele jaar door relevante en kwalitatieve content maken én effectief verspreiden
  • Je weet welke content het beste aansluit bij de behoeften van je (gesegmenteerde) doelgroepen
  • Je gaat naar huis met – de aanzet voor – een eigen contentstrategie, waarbij je je keuzes kunt verantwoorden
  • Je bent een volwaardige sparringpartner voor collega’s en directie bij het ontwikkelen en implementeren van content

 

In de training Contentstrategie ga je samen met expert Linda Krijns aan de slag, en leer je hoe je diverse doelgroepen aan jouw merk verbindt met relevante content.

Dag 1

  • In vogelvlucht langs de nieuwste inzichten en ontwikkelingen in contentmarketing, en de consequenties daarvan voor je komende contentstrategie
  • Jouw vertrekpunt: de (marketing)doelstellingen en KPI’s van je organisatie
  • Verkenning: waar sta je nu? Wat werkt al goed, waar liggen kansen, welke interne en externe hindernissen zijn er
  •  De klantreis van je doelgroep(en) en de thema’s, onderwerpen en kanalen die daar bij horen
  • Combineren en confronteren van de tot nu toe verzamelde kennis en inzichten
  • De eerste ingrediënten voor je eigen contentstrategie liggen klaar

Dag 2:

  • Een ideale contentmix: welke soorten content horen in de mix voor jouw organisatie
  • Echte contentkeuzes maken en die onderbouwen
  • De principes achter content vindingrijk hergebruiken: het hele jaar door relevante content dankzij content recycling
  • Contentplanning: handvatten om je contentstrategie te vertalen naar een praktische en haalbare contentkalender
  • Succes meten: de juiste KPI’s voor je contentstrategie 

Bij een contentstrategie ga je niet over één nacht ijs. Daarom eindigen we dag 1 met de eerste ingrediënten van jouw toekomstige contentstrategie. In de tijd tussen de twee dagen kun je die laten bezinken, eventueel je KPI’s aanscherpen en kun je de geformuleerde uitgangspunten verder toetsen aan je dagelijkse praktijk. Op dag 2 werk je die basis verder uit.


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Het STAP-budget is op. STAP-budget.nl gaat verder als Opleidingvinden.nl.

Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.

Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 200+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching Academy
Frankwatching Academy
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement