Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training Contentstrategie

Structureel goede content maken: in 2 dagen een plan van aanpak
Deelnemerskosten
€ 1.627,45
incl. btw
Start- en einddata individueel op locatie of online
Start:
06-02-2023
Eind:
13-02-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
30-03-2023
Eind:
06-04-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
24-08-2023
Eind:
31-08-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie of online
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
2 dagen
Aantal lesdagen
2
Max. deelnemers
12
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Structureel goede content maken: in 2 dagen een plan van aanpak
Training Contentstrategie
Training Contentstrategie

Content is nog steeds king, maar succes komt niet zomaar aanwaaien. Wat nodig is, is een gedegen, strategische aanpak. Wat zijn de kritische succesfactoren van een goede contentstrategie? Hoe bepaal je de kernthema’s van je organisatie? En hoe vertaal je die naar je publiek en (geschikte) kanalen?

In de training Contentstrategie krijg je strategische én praktische handvatten voor het bedenken, maken en verspreiden van content. Je leert denken als een succesvol mediabedrijf, legt de ba

...

Content is nog steeds king, maar succes komt niet zomaar aanwaaien. Wat nodig is, is een gedegen, strategische aanpak. Wat zijn de kritische succesfactoren van een goede contentstrategie? Hoe bepaal je de kernthema’s van je organisatie? En hoe vertaal je die naar je publiek en (geschikte) kanalen?

In de training Contentstrategie krijg je strategische én praktische handvatten voor het bedenken, maken en verspreiden van content. Je leert denken als een succesvol mediabedrijf, legt de basis voor een eigen effectieve contentstrategie en ontdekt hoe je het hele jaar door relevante content kunt maken.

 

De training Contentstrategie is voor iedereen die zich al wat langer bezighoudt met de creatie en productie van content, maar behoefte heeft aan een samenhangende strategie over alle kanalen heen, voor alle doelgroepen. Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, communicatieadviseurs en marketeers met enige contentervaring, contentspecialisten en senior communicatieprofessionals.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

  • Je weet hoe een contentstrategie zich verhoudt tot de geformuleerde missie, doelstellingen en KPI’s van je organisatie
  • Je kunt het hele jaar door relevante en kwalitatieve content maken en effectief verspreiden
  • Je weet welke content het beste aansluit bij de behoeften van je (gesegmenteerde) doelgroepen
  • Je gaat naar huis met – de aanzet voor – een eigen contentstrategie waarbij je je keuzes kunt verantwoorden
  • Je bent een volwaardige sparringpartner voor collega’s en directie bij het ontwikkelen en implementeren van content

 

In de training Contentstrategie ga je met expert John Verhoeven aan de slag en leer je hoe je diverse doelgroepen aan je merk verbindt met relevante content.

Dag 1

  • De ontwikkelingen in media en marketing in vogelvlucht
  • Een contentstrategie en de doelstellingen van je organisatie
  • Kernthema’s bepalen en vertalen naar publieksgroepen en kanalen 
  • Het ‘Contentcanvas’: model voor het uitwerken van je contentstrategie 
  • ‘Mindstyle’: Een praktische segmentering van je doelgroepen 
  • Best practices
  • Content mapping: het hele jaar door relevante content 

Dag 2: 

  • Van dagelijkse, operationele praktijk naar strategisch denk- en werkniveau
  • De optimale structuur voor content: organisatie, workflow en creatie
  • De contentkalender
  • Perspectieven in je content: leren inspelen op de vragen van je publiek (3-D model)
  • Succes meten: de juiste KPI’s voor je contentstrategie
  • De basis leggen voor je eigen contentstrategie


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Hoe vraag ik STAP-budget aan?
1
Stap 1: Reserveer je plek
Klik rechtsboven op de gele knop 'Ik wil me aanmelden' en ga naar website van de aanbieder en meld je vandaag nog aan voor de opleiding om je plek te reserveren.
2
Stap 2: Ontvang je STAP-aanmeldingsbewijs
Na je aanmelding bij de opleider ontvang je van de opleider een STAP-aanmeldingsbewijs dat je nodig hebt voor je STAP-aanvraag bij UWV.
3
Stap 3: Vraag STAP-budget aan!
Start op 2 januari vlak voor 10.00 uur je STAP-aanvraag bij UWV, want op=op! Meld je aan voor onze nieuwsbrief zodat we je een reminder kunnen sturen.
Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 150+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement