Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training Schrijven voor het web

Schrijf ijzersterke webteksten die werken
Deelnemerskosten
€ 1.627,45
incl. btw
Start- en einddata individueel op locatie of online
Start:
03-04-2023
Eind:
17-04-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
15-06-2023
Eind:
22-06-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
08-08-2023
Eind:
15-08-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie of online
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
2 dagen
Aantal lesdagen
2
Max. deelnemers
12
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Schrijf ijzersterke webteksten die werken
Training Schrijven voor het web
Training Schrijven voor het web

Hoe schrijf je webteksten die werken? Hoe zorg je ervoor dat je websitebezoeker niet wegklikt, maar dóórklikt? Wat zijn de succesfactoren van een goede tekst en wat vraagt dit van vorm, stijl en inhoud? Antwoorden op deze vragen krijg je bij de training Schrijven voor het web.

Je leert in twee dagen ijzersterke, activerende teksten voor websites te schrijven. Niet alleen door je schrijftechniek aan te scherpen, maar ook door slim gebruik te maken van beïnvloedingstactieken.

 

...

Hoe schrijf je webteksten die werken? Hoe zorg je ervoor dat je websitebezoeker niet wegklikt, maar dóórklikt? Wat zijn de succesfactoren van een goede tekst en wat vraagt dit van vorm, stijl en inhoud? Antwoorden op deze vragen krijg je bij de training Schrijven voor het web.

Je leert in twee dagen ijzersterke, activerende teksten voor websites te schrijven. Niet alleen door je schrijftechniek aan te scherpen, maar ook door slim gebruik te maken van beïnvloedingstactieken.

 

De training Schrijven voor het web is voor jou als je verantwoordelijk bent voor het schrijven van webteksten. Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, communicatieadviseurs, copywriters, webredacteuren en contentverantwoordelijken.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

  • Je kunt op een efficiënte manier webteksten voorbereiden, structureren en schrijven.
  • Je weet welke webteksten werken en wat dit vraagt van vorm, stijl en inhoud.
  • Je bent in staat om keuzes te maken voor jouw webteksten, en hoe je deze kunt onderbouwen naar de (interne) opdrachtgever en specialisten toe.
  • Je bent bekend met de belangrijkste tactieken om gedrag te beïnvloeden en weet hoe je deze tactieken gebruikt in jouw webteksten.
  • Je kunt teksten schrijven die perfect aansluiten bij de behoeftes van de bezoekers en weet hoe je hen aanzet tot actie.

 

In de training Schrijven voor het web ga je met expert Natascha Teeuw aan de slag en leer je ijzersterke webteksten schrijven.

Dag 1:

  • Hoe schrijf je webteksten die werken?
  • Denken, creëren en schrijven vanuit het perspectief van de bezoeker.
  • Doelen, merkwaarden en inhoud bepalen.
  • De 5 schrijfniveaus.
  • Begrijpelijke teksten schrijven: het Europees Referentiekader.
  • Zelfverzekerd schrijven, zonder arrogant te worden.
  • Investeer in je relatie met de (interne) opdrachtgever en specialisten.
  • Omgaan met informatie en feedback uit de organisatie.

Na dag 1 krijg je een opdracht mee die je voor de tweede trainingsdag gaat voorbereiden. Reserveer 1 á 2 uur voor deze opdracht. 

Dag 2:

  • Beïnvloedingstactieken en de vertaalslag naar jouw webteksten.
  • Leer met webteksten inspelen op de stemming van de lezer.
  • Voorbeelden van (eigen) webteksten die onze stemming positief en negatief beïnvloeden.
  • Het verwerken van prikkels in jouw teksten.
  • Benutten van de IOU (‘I owe you’) bij de lezer.
  • Sociale bewijskracht: overtuigen met aanbevelingen, feiten, normen en standaarden.
  • Wees sympathiek en authentiek.
  • Laten zien dat je de expert of een autoriteit bent.
  • De lezer overtuigen van de schaarste van een product of dienst.


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 2-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Hoe vraag ik STAP-budget aan?
1
Stap 1: Reserveer je plek
Klik rechtsboven op de gele knop 'Ik wil me aanmelden' en ga naar website van de aanbieder en meld je vandaag nog aan voor de opleiding om je plek te reserveren.
2
Stap 2: Ontvang je STAP-aanmeldingsbewijs
Na je aanmelding bij de opleider ontvang je van de opleider een STAP-aanmeldingsbewijs dat je nodig hebt voor je STAP-aanvraag bij UWV.
3
Stap 3: Vraag STAP-budget aan!
Start op 2 januari vlak voor 10.00 uur je STAP-aanvraag bij UWV, want op=op! Meld je aan voor onze nieuwsbrief zodat we je een reminder kunnen sturen.
Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 150+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement