Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training Leads genereren met social media

Van vluchtige social media-volgers naar betrokken mail-abonnees
Deelnemerskosten
€ 834,90
incl. btw
Start- en einddatum individueel op locatie of online
Start:
26-09-2022
Eind:
26-09-2022
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie of online
Type certificaat
Certificaat
Naam certificaat
Certificaat
Opleidingsduur
1 dag
Max. deelnemers
12
Aantal lesdagen
1
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Van vluchtige social media-volgers naar betrokken mail-abonnees
Training Leads genereren met social media
Training Leads genereren met social media

Volgers en fans op je social media-kanalen zijn geweldig, maar ook vluchtig en steeds moeilijker bereikbaar. Social media-platformen zijn ‘gehuurde’ grond die aan verandering onderhevig zijn. 

Het is tijd voor de volgende stap: leads genereren. Van vluchtige volgers naar waardevolle connecties op jouw e-maillijst. Je bent niet langer afhankelijk van de regels van social media-platformen en hun algoritmes, maar bouwt aan een waardevol bestand vol data van jouw (potentiële) klanten. Mee

...

Volgers en fans op je social media-kanalen zijn geweldig, maar ook vluchtig en steeds moeilijker bereikbaar. Social media-platformen zijn ‘gehuurde’ grond die aan verandering onderhevig zijn. 

Het is tijd voor de volgende stap: leads genereren. Van vluchtige volgers naar waardevolle connecties op jouw e-maillijst. Je bent niet langer afhankelijk van de regels van social media-platformen en hun algoritmes, maar bouwt aan een waardevol bestand vol data van jouw (potentiële) klanten. Meer kennis is relevantere mails (bijvoorbeeld door segmentatie) is hogere conversie! 

Tijdens de training Leads genereren met social media leer je hoe je ‘jouw’ fans op jouw e-maillijst krijgt met perfecte lead magnets.

 

Deelnemers profiel

 

De training Leads genereren met social media is voor ondernemers en communicatie-professionals die meer waarde uit hun zorgvuldig opgebouwde social media fans en volgers willen halen. Denk aan: (content)marketeers, communicatieadviseurs, ondernemers, socialmedia-managers en andere contentspecialisten.

Voor deze training dien je over de volgende basiskennis te beschikken: je zet social media-kanalen en -content zakelijk in. En je hebt een e-mailsysteem voor je organisatie. Je creëert of beheert de zakelijke content. Je hoeft niet per se veel volgers of een grote e-maillijst te hebben om deel te nemen.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

Doelstellingen

 

  • Je weet welke tools jij nodig hebt voor e-mail listbuilding en leert deze gebruiken tijdens de training.
  • Je kent de (elkaar versterkende) kracht van een connect-strategie via e-mail en een interactie-strategie via social media.
  • Je kunt de social opt-in strategie toepassen: de brug van fans en volgers naar e-mailadressen.
  • Je leert wat lead magnets, freemiums en opt-in monsters zijn en hoe je ze kunt inzetten.
  • Je bepaalt de premium content vanuit jouw organisatie en legt de basis voor jouw eerste leadmagnet(s) in vorm, inhoud en ontwerp.
  • Je creëert een contentserie vanuit je premium content voor je verschillende social mediakanalen om je fans en volgers te converteren naar je e-mail lijst.
  • Je beheerst DM-strategieën om verkeer vanuit de social media-kanalen naar je leadmagnet te realiseren. (Voor Facebook, Instagram, blog posts, LinkedIn, Pinterest, Youtube en Twitter).
  • Je maakt de basis voor een optimale lead magnetpagina, bedankt-pagina en bedankt-mail.

 

Curriculum

 

Tijdens de training Leads genereren met social media komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Kracht van social media in combinatie met e-mail
  • Waarom een e-maillijst naast je volgers en fans?
  • Wat zijn leadmagnets?
  • Jouw premium leadmagnet content
  • Creëer je eerste Leadmagnet(s)
  • Leadmagnet pagina, bedankt-pagina en bedankt-mail
  • Social content vanuit je leadmagnet
  • Social DM strategie: realiseer verkeer
  • Mijn lijst groeit! Wat nu?
  • Handige tools & extra tips


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Vind op STAP-budget.nl de opleiding die je verder brengt

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!

Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 120+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
Cedeo
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement