Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training Google Data Studio

Visualiseer je data in overzichtelijke dashboards
Deelnemerskosten
€ 834,90
incl. btw
Start- en einddatum individueel op locatie of online
Start:
03-11-2022
Eind:
03-11-2022
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie of online
Type certificaat
Certificaat
Naam certificaat
Certificaat
Opleidingsduur
1 dag
Max. deelnemers
10
Aantal lesdagen
1
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Visualiseer je data in overzichtelijke dashboards
Training Google Data Studio
Training Google Data Studio

Data en statistieken staan op veel verschillende plekken, zoals in Google Analytics, Facebook of Google Ads. Met Google Data Studio structureer je die gegevens. Maar, hoe verzamel je de belangrijkste informatie op een centrale plek? En hoe maak je data toegankelijk voor anderen?

In de training Google Data Studio leer je de dashboard-tool in te zetten om je marketingactiviteiten op een mooie en overzichtelijke manier te visualiseren. Ook maak je kennis met een customer journey-model wa

...

Data en statistieken staan op veel verschillende plekken, zoals in Google Analytics, Facebook of Google Ads. Met Google Data Studio structureer je die gegevens. Maar, hoe verzamel je de belangrijkste informatie op een centrale plek? En hoe maak je data toegankelijk voor anderen?

In de training Google Data Studio leer je de dashboard-tool in te zetten om je marketingactiviteiten op een mooie en overzichtelijke manier te visualiseren. Ook maak je kennis met een customer journey-model waarmee je eenvoudig data kunt structureren en presenteren.

 

Deelnemers profiel

 

De training Google Data Studio is bedoeld voor iedereen die online campagnes bedenkt en op zoek is naar meer en beter inzicht. Denk aan: (online)marketeers, marketing- en communicatieadviseurs, redacteuren en pr-medewerkers. Je hebt het meeste aan de training als je basiskennis van Google Analytics hebt.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau. 

 

Doelstellingen

 

  • Je kent alle ins & outs van de dashboard-tool Google Data Studio
  • Je hebt je belangrijkste databronnen als Google Analytics en Facebook aan je account gekoppeld
  • Je hebt de belangrijkste KPI’s voor je dashboard geformuleerd en gekozen
  • Je kunt mooie en doelgerichte dashboards maken
  • Je hebt een eerste Google Data Studio-dashboard gemaakt

 

Curriculum

 

Tijdens de training Google Data Studio komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • KPI’s bepalen voor je Google Data Studio-dashboard
  • Databronnen koppelen, zoals Google Analytics, Google Search Console, Facebook en Google Spreadsheets
  • Dashboards vormgeven: indeling, fonts en kleurgebruik
  • Dashboards inrichten met widgets o.a. voor scorecards, tabellen, grafieken en cirkeldiagrammen
  • Dashboards toegankelijk maken voor anderen
  • Geavanceerde functies gebruiken, zoals filters, segmenten en aangepaste statistieken maken
  • Voorbeelden en best practices


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?

Op locatie

  • De training op locatie is een 1-daagse training
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  • Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  • De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  • Studiemateriaal inbegrepen.
  • Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  • In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.

Virtual classroom

  • De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  • Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  • Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  • De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  • Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  • Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Vind op STAP-budget.nl de opleiding die je verder brengt

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!

Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 120+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
Cedeo
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement