
Training Google Data Studio



Data en statistieken staan op veel verschillende plekken, zoals in Google Analytics, Facebook of Google Ads. Met Google Data Studio structureer je die gegevens. Maar, hoe verzamel je de belangrijkste informatie op een centrale plek? En hoe maak je data toegankelijk voor anderen?
In de training Google Data Studio leer je de dashboard-tool in te zetten om je marketingactiviteiten op een mooie en overzichtelijke manier te visualiseren. Ook maak je kennis met een customer journey-model wa
Data en statistieken staan op veel verschillende plekken, zoals in Google Analytics, Facebook of Google Ads. Met Google Data Studio structureer je die gegevens. Maar, hoe verzamel je de belangrijkste informatie op een centrale plek? En hoe maak je data toegankelijk voor anderen?
In de training Google Data Studio leer je de dashboard-tool in te zetten om je marketingactiviteiten op een mooie en overzichtelijke manier te visualiseren. Ook maak je kennis met een customer journey-model waarmee je eenvoudig data kunt structureren en presenteren.
Deelnemers profiel
De training Google Data Studio is bedoeld voor iedereen die online campagnes bedenkt en op zoek is naar meer en beter inzicht. Denk aan: (online)marketeers, marketing- en communicatieadviseurs, redacteuren en pr-medewerkers. Je hebt het meeste aan de training als je basiskennis van Google Analytics hebt.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Doelstellingen
- Je kent alle ins & outs van de dashboard-tool Google Data Studio
- Je hebt je belangrijkste databronnen als Google Analytics en Facebook aan je account gekoppeld
- Je hebt de belangrijkste KPI’s voor je dashboard geformuleerd en gekozen
- Je kunt mooie en doelgerichte dashboards maken
- Je hebt een eerste Google Data Studio-dashboard gemaakt
Curriculum
Tijdens de training Google Data Studio komen de volgende onderwerpen aan bod:
- KPI’s bepalen voor je Google Data Studio-dashboard
- Databronnen koppelen, zoals Google Analytics, Google Search Console, Facebook en Google Spreadsheets
- Dashboards vormgeven: indeling, fonts en kleurgebruik
- Dashboards inrichten met widgets o.a. voor scorecards, tabellen, grafieken en cirkeldiagrammen
- Dashboards toegankelijk maken voor anderen
- Geavanceerde functies gebruiken, zoals filters, segmenten en aangepaste statistieken maken
- Voorbeelden en best practices
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?
Op locatie
- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
- In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!


