
Training E-mailmarketing (online)



E-mailmarketing is een krachtige tool om je doelgroep te bereiken. Of je nu nieuwe leads wil genereren of bestaande relaties versterken. Hoe maak je goede digitale nieuwsbrieven? Met welke onderwerpregels verhoog je de open rate(s)? En hoe zorg je met de beste e-mailmarketing voor meer abonnees én conversie?
Tijdens de training E-mailmarketing ga je actief aan de slag met het opzetten en verbeteren van je e-mailnieuwsbrieven. Je leert hoe mailings op te bouwen en ijzersterke titels t
E-mailmarketing is een krachtige tool om je doelgroep te bereiken. Of je nu nieuwe leads wil genereren of bestaande relaties versterken. Hoe maak je goede digitale nieuwsbrieven? Met welke onderwerpregels verhoog je de open rate(s)? En hoe zorg je met de beste e-mailmarketing voor meer abonnees én conversie?
Tijdens de training E-mailmarketing ga je actief aan de slag met het opzetten en verbeteren van je e-mailnieuwsbrieven. Je leert hoe mailings op te bouwen en ijzersterke titels te schrijven, wat het belang is van profielverrijking en hoe inschrijvingen te stimuleren.
Deelnemers profiel
De training E-mailmarketing is bedoeld voor iedereen die bij de e-mailmarketing binnen hun organisatie betrokken is. Denk aan: online marketeers, e-mailmarketeers, webredacteuren, communicatiemedewerkers en andere marcom-professionals. Je hebt geen technische kennis van e-mailprogramma’s nodig.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Doelstellingen
- Je hebt je KPI’s bepaald en hebt een basis voor een e-mailmarketing-strategie
- Je kent de ideale timing, frequentie en verzendtijd van nieuwsbrieven
- Je kunt slimme segmentatietechnieken toepassen om nog gerichter te communiceren
- Je weet hoe klantprofielen op te bouwen en uit te breiden
- Je kunt de beste onderwerpregels schrijven en conversie en interactie stimuleren
Curriculum
Tijdens de training E-mailmarketing komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Meten en sturen op KPI’s
- ‘Code e-mail’ en de Telecomwet
- Integratie e-mailmarketing met algemene organisatiedoelstellingen
- E-mailmarketing quickscan
- Contentmarketing, sales & conversie
- 15 typen marketing-e-mails
- Onderwerpen en content die conversie en interactie stimuleren
- De ideale timing, frequentie en verzendtijd
- Slimmer segmenteren en powerpersonalisatie
- Klantprofielen en digitale lichaamstaal
- Maak big data klein in je eigen database
- Betere onderwerpregels schrijven
- Formule voor de juiste opbouw en structuur
- Je eigen e-mails en campagnes verbeteren: persoonlijke quick wins
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?
Op locatie
- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
- In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!


