STAP-budget.nl gaat verder als Opleidingvinden.nl
Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.
Training Community management
€ 1.663,75
incl. BTW
Lesgeld
€ 1.375,00
Totaal excl. BTW
€ 1.375,00
BTW
€ 288,75
Totaal incl. BTW
€ 1.663,75
Met een bruisende online community versterk je de binding met je doelgroep én daarmee ook jouw organisatie. Hoe zet je zo’n dynamische en relevante gemeenschap op? Hoe positioneer je dit binnen je organisatie? En op welke manieren kun je met je community de ROI vergroten en KPI’s halen?
Tijdens de training community management werk je aan een eigen communicatiestrategie. Je maakt kennis met tools en platformen, leert hoe je de wensen en drijfveren van je doelgroep in kaart brengt, hoe
Met een bruisende online community versterk je de binding met je doelgroep én daarmee ook jouw organisatie. Hoe zet je zo’n dynamische en relevante gemeenschap op? Hoe positioneer je dit binnen je organisatie? En op welke manieren kun je met je community de ROI vergroten en KPI’s halen?
Tijdens de training community management werk je aan een eigen communicatiestrategie. Je maakt kennis met tools en platformen, leert hoe je de wensen en drijfveren van je doelgroep in kaart brengt, hoe je daarmee traffic en het ledenaantal kunt vergroten en met een activiteitenkalender je community effectiever kunt activeren.
De training Community management is voor iedereen die betrokken is, of binnenkort betrokken wordt, bij het ontwikkelen en onderhouden van een eigen community. Denk aan: (startende) community managers, communicatie-medewerkers, klantenservice-medewerkers en webcareteams.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Deze training wordt gegeven door een van onderstaande trainers:
- Je kent alle trends en ontwikkelingen op het gebied van community management
- Je hebt uitgebreide kennis van community management: van strategie en positionering tot binding, activering, moderatie en analyse
- Je weet hoe met je community de organisatie- en community-doelstellingen te halen
- Je hebt handvatten om de community binnen je organisatie te positioneren en weet hoe anderen erbij te betrekken
- Je hebt een stevige basis voor een community-strategie die je direct kunt inzetten
Tijdens de training Community management komen de volgende onderwerpen aan bod:
Dag 1
- Community: definitie, doelstellingen, doelgroep
- Return on investment (ROI) en Key Performance Indicatoren (KPI’s)
- De juiste platform & functionaliteiten
- De community binnen de online media-strategie
- De community binnen de organisatie
- Meten, analyseren & rapporteren
- Resources en budgetten
- De wensen van de community in kaart
- Ambassadeurs (eerste groep leden) aantrekken
- Content: statische en user generated content
- Eerste traffic & bereik (promotie, marketingacties, klanten informeren)
- Integratie met andere social media, website, etc.
- Wat zijn de nieuwste ontwikkelingen?
Na dag 1 krijg je een opdracht mee die je voor de tweede trainingsdag moet voorbereiden. Plan in de week tussen de twee trainingsdagen een halve dag in voor het maken van deze opdracht.
Dag 2
- De groei van traffic en het aantal leden
- De contentkalender / de kwaliteit van content bewaken
- Hoe stimuleer je interactiviteit en krijg je meer content?
- Offline bijeenkomsten organiseren
- Sociale groepsprocessen binnen de community
- Functionaliteiten: wat werkt, wat werkt niet
- Huisregels en algemene voorwaarden
- Opbouwen van super users
- Omgaan met trolls, criticasters, potentiële moderators
- Community manager: functieomschrijving en capaciteiten
- Community manager: de rol en positie in de organisatie
- Medewerkers informeren, enthousiasmeren en begeleiden
- De promotie van de community
Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.