Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training Schrijven voor social media

Schrijf teksten die mensen laten stoppen met scrollen
Deelnemerskosten
€ 834,90
incl. btw
Start- en einddata individueel op locatie
Start:
25-04-2023
Eind:
25-04-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
01-06-2023
Eind:
01-06-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
11-07-2023
Eind:
11-07-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
1 dag
Aantal lesdagen
1
Max. deelnemers
12
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Schrijf teksten die mensen laten stoppen met scrollen
Training Schrijven voor social media
Training Schrijven voor social media

Schrijven voor social media. Door video’s, stories en emoji’s zou je denken dat teksten op social media minder belangrijk zijn. Maar niets is minder waar. Hoe word je door goed geschreven content beter vindbaar en zichtbaar? En hoe laat je iemand stoppen met scrollen bij het zien van jouw posts?

In de training Schrijven voor social media leer je alle technieken en bouwstenen om aantrekkelijke en effectieve teksten te schrijven voor kanalen als Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn.

...

Schrijven voor social media. Door video’s, stories en emoji’s zou je denken dat teksten op social media minder belangrijk zijn. Maar niets is minder waar. Hoe word je door goed geschreven content beter vindbaar en zichtbaar? En hoe laat je iemand stoppen met scrollen bij het zien van jouw posts?

In de training Schrijven voor social media leer je alle technieken en bouwstenen om aantrekkelijke en effectieve teksten te schrijven voor kanalen als Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Je legt de basis voor een contentbibliotheek vol inspiratie die perfect aansluit op je doelgroepen, je organisatie en beschikbare tijd en middelen. 

 

De training Schrijven voor social is bedoeld voor iedereen die social media inzet voor marketing en/of communicatie. Denk aan: marketing- en communicatiemedewerkers, communicatieadviseurs, (online)marketeers, social media medewerkers, copywriters, redacteuren en andere communicatieprofessionals. Basiskennis van social media is een vereiste.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

  • Je kent de bouwstenen van effectieve teksten op social media
  • Je hebt het kader waarin en de thema’s waarover je gaat schrijven gekozen
  • Je hebt de juiste tone of voice bepaald voor de verschillende kanalen
  • Je beheerst de contentserie-methode om op efficiënte wijze teksten te schrijven
  • Je gebruikt de juiste hashtags en call-to-actions bij je social media berichten

 

Tijdens de training Schrijven voor social media komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • De impact van een effectieve en geoptimaliseerde socialmedia-tekst
  • De bouwstenen van een perfecte bio en bericht
  • De juiste tone of voice per kanaal (o.a. Facebook, Instagram en LinkedIn)
  • De basis van een succesvolle post
  • Schrijven vanuit je doelgroepen vs. schrijven vanuit een idee
  • De basis voor een diverse contentbibliotheek
  • De contentserie-methode
  • Do’s en don’ts die leiden tot ‘stop scrolling’ en ‘maximale engagement’


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Hoe vraag ik STAP-budget aan?
1
Stap 1: Reserveer je plek
Klik rechtsboven op de gele knop 'Ik wil me aanmelden' en ga naar website van de aanbieder en meld je vandaag nog aan voor de opleiding om je plek te reserveren.
2
Stap 2: Ontvang je STAP-aanmeldingsbewijs
Na je aanmelding bij de opleider ontvang je van de opleider een STAP-aanmeldingsbewijs dat je nodig hebt voor je STAP-aanvraag bij UWV.
3
Stap 3: Vraag STAP-budget aan!
Start op 2 januari vlak voor 10.00 uur je STAP-aanvraag bij UWV, want op=op! Meld je aan voor onze nieuwsbrief zodat we je een reminder kunnen sturen.
Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 150+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement