Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training Google Tag Manager

Starten met codes, tags en meetpixels (zonder developer!)
Deelnemerskosten
€ 834,90
incl. btw
Start- en einddatum individueel op locatie
Start:
15-11-2022
Eind:
15-11-2022
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie
Type certificaat
Certificaat
Naam certificaat
Certificaat
Opleidingsduur
1 dag
Max. deelnemers
10
Aantal lesdagen
1
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Starten met codes, tags en meetpixels (zonder developer!)
Training Google Tag Manager
Training Google Tag Manager

Met Google Tag Manager kun je tools als Google Analytics en Ads op je website integreren. En dat zonder hulp van een ontwikkelaar. Hoe plaats je snel en eenvoudig tags en meetpixels in de broncode van je website? En hoe meet je daarmee relevante resultaten?

Tijdens de training Google Tag Manager wordt stap voor stap uitgelegd hoe je het tagbeheersysteem het beste kunt inrichten. Je leert je Google Analytics-data ermee te verrijken en krijgt op basis van meetresultaten nieuwe, actuele

...

Met Google Tag Manager kun je tools als Google Analytics en Ads op je website integreren. En dat zonder hulp van een ontwikkelaar. Hoe plaats je snel en eenvoudig tags en meetpixels in de broncode van je website? En hoe meet je daarmee relevante resultaten?

Tijdens de training Google Tag Manager wordt stap voor stap uitgelegd hoe je het tagbeheersysteem het beste kunt inrichten. Je leert je Google Analytics-data ermee te verrijken en krijgt op basis van meetresultaten nieuwe, actuele inzichten voor website-optimalisatie.

 

Deelnemers profiel

 

De training is voor iedereen die snel en gemakkelijk meetscripts wil leren plaatsen en beheren. Denk aan: online marketeers, webanalisten en webmasters.

Let op: voor deelname dien je enige kennis te hebben van Google Analytics-trackingcodes en het gebruik van meetpixels van bijvoorbeeld Google Ads of Facebook. Je haalt het meeste uit deze training als je een eigen Google Tag Manager-account hebt met beheerdersrechten. Mocht je geen eigen account hebben, dan kun je een test-account gebruiken.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

Doelstellingen

 

  • Je kent de basis van Google Tag Manager en kunt trackingcodes aanpassen in Google Analytics
  • Je kunt met Google Tag Manager de resultaten van je website, Ads en andere advertentiesystemen meten en bijhouden
  • Je kunt met Google Tag Manager button clicks, PDF-downloads, video’s en e-commerce acties doormeten in Google Analytics
  • Je weet hoe met Google Tag Manager meetpixels voor Ads- en Facebook-campagnes op je website te zetten
  • Je hebt handvatten om actief met meetresultaten aan de slag te gaan om je website te verbeteren

 

Curriculum

 

Tijdens de training Google Tag Manager komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Google Tag Manager: hoe werkt het?
  • Tags & triggers
  • Google Analytics installeren via Google Tag Manager
  • Aanpassingen doorvoeren in de trackingcode van Google Analytics met Google Tag Manager
  • Gebeurtenissen, zoals PDF’s en video’s, meten in Google Analytics met Google Tag Manager
  • E-commerce rapporten bijhouden in Google Analytics met behulp van Google Tag Manager
  • Meetpixels van advertentiesystemen installeren op je website met Google Tag Manager
  • Best practices: cookiemuur met Google Tag Manager, YouTube-video’s doormeten in Google Analytics, scroll tracking met Google Tag Manager, tevredenheid meten met Google Tag Manager


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Het is belangrijk dat je enige kennis hebt van HTML, trackingcodes van Google Analytics en het gebruik van meetpixels van bijvoorbeeld Google AdWords of Facebook.
  •  Je haalt het meeste uit deze training wanneer je een eigen Google Tag Manager account hebt met beheerdersrechten. Mocht je geen eigen Google Tag Manager account hebben dan is er een testaccount beschikbaar.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  • Het is belangrijk dat je enige kennis hebt van HTML, trackingcodes van Google Analytics en het gebruik van meetpixels van bijvoorbeeld Google AdWords of Facebook.
  •  Je haalt het meeste uit deze training wanneer je een eigen Google Tag Manager account hebt met beheerdersrechten. Mocht je geen eigen Google Tag Manager account hebben dan is er een testaccount beschikbaar.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Vind op STAP-budget.nl de opleiding die je verder brengt

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!

Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 120+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
Cedeo
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement