
Training Google Analytics (advanced)



In Google Analytics vind je een enorme hoeveelheid data. Maar, hoe richt je de tool in op hele specifieke behoeften van je organisatie? Hoe zet je A/B-testen op, maak je doeltreffende dashboards en gebruik je data om de gebruikerservaring en conversie te verbeteren?
Tijdens de training Google Analytics (advanced) duik je in geavanceerde technieken voor website- en campagne-optimalisatie. Je leert de customer journey meetbaar maken, hoe blokkades voor conversie te identificeren en die
In Google Analytics vind je een enorme hoeveelheid data. Maar, hoe richt je de tool in op hele specifieke behoeften van je organisatie? Hoe zet je A/B-testen op, maak je doeltreffende dashboards en gebruik je data om de gebruikerservaring en conversie te verbeteren?
Tijdens de training Google Analytics (advanced) duik je in geavanceerde technieken voor website- en campagne-optimalisatie. Je leert de customer journey meetbaar maken, hoe blokkades voor conversie te identificeren en die weg te nemen met behulp van een A/B-test.
Deelnemers profiel
De training Google Analytics (advanced) is bedoeld voor iedereen die online campagnes bedenkt en op zoek is naar meer en beter inzicht. Denk aan: online marketeers, online communicatieadviseurs, webanalisten en UX designers.
Voor deze training dien je over de volgende basiskennis te beschikken:
- Accountstructuur van Google Analytics: account, property’s en weergaven
- Instellingen in Google Analytics: doelen en filters
- Basisbegrippen: Gebruikers, sessies en paginaweergaves
- Verkeersbronnen en campagnes analyseren
- Campagnes taggen met de URL builder
- Analyse van de pagina’s van je site, inclusief landingspagina’s en uitstappagina’s
- Dashboards basiskennis
Heb je deze kennis (nog) niet? Volg dan eerst de training Google Analytics. Kennis van en toegang tot Google Tag Manager is niet vereist, maar wel een pré.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Doelstellingen
- Je weet data te vertalen naar concrete verbeteringen voor je website en campagnes
- Je kunt met Google Analytics en Google Optimize A/B-testen opzetten
- Je bent in staat verschillende doelgroepen te analyseren
- Je kunt beslissingen nemen op basis van data in plaats van onderbuikgevoel
- Je kent de nieuwste methodes om je online marketingstrategie naar een hoger niveau te tillen
Curriculum
Tijdens de training Google Analytics (advanced) komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Customer Journey meetbaar maken
- Micro-interacties meten met gebeurtenissen
- Doelgroepen op je site analyseren met segmenten
- A/B-testen met Google Optimize en Google Analytics
- Campagne-optimalisatie met conversie-attributie
- Offline conversies meten met het measurement protocol
- Dashboards maken in Google Analytics en Google Data Studio
Daarnaast ontvang je toegang tot 2 online cursussen over Google Analytics 4:
– Overstappen naar Google Analytics 4
– Rapportages in Google Analytics 4
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?
Op locatie
- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet en de beheerdersrechten van je eigen Google Analytics-account.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
- In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!


