Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training Conversie-optimalisatie

Haal structureel meer resultaat uit je website of webshop
Deelnemerskosten
€ 834,90
incl. btw
Start- en einddata individueel op locatie
Start:
25-01-2023
Eind:
25-01-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
19-04-2023
Eind:
19-04-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
28-09-2023
Eind:
28-09-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
1 dag
Aantal lesdagen
1
Max. deelnemers
12
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Haal structureel meer resultaat uit je website of webshop
Training Conversie-optimalisatie
Training Conversie-optimalisatie

Elke website heeft conversie-killers, redenen waarom bezoekers afhaken. Hoe zorg je voor meer kliks én een hogere doorklikratio (ctr)? Wat kun je doen om beter in de behoeften van (potentiële) klanten te voorzien en hoe zorg je dat elke pagina de customer journey optimaal ondersteunt?

Tijdens de training Conversie-optimalisatie leer je dat converteren geen trucje is, maar een structureel proces van onderzoek, analyse en optimalisatie. Je krijgt handvatten om elke fase effectief aan te

...

Elke website heeft conversie-killers, redenen waarom bezoekers afhaken. Hoe zorg je voor meer kliks én een hogere doorklikratio (ctr)? Wat kun je doen om beter in de behoeften van (potentiële) klanten te voorzien en hoe zorg je dat elke pagina de customer journey optimaal ondersteunt?

Tijdens de training Conversie-optimalisatie leer je dat converteren geen trucje is, maar een structureel proces van onderzoek, analyse en optimalisatie. Je krijgt handvatten om elke fase effectief aan te pakken, gaat aan de slag met A/B-testing en leert je doelgroep beter begrijpen.

 

De training is bedoeld voor iedereen die structureel meer rendement uit zijn of haar website wil halen. Denk aan: webshop-eigenaren, (online)marketeers, e-commerce managers, webdevelopers en marketing- en communicatiespecialisten.

Wil je als niet-commerciële organisatie je website overzichtelijker, toegankelijker en effectiever maken? Kijk ook eens bij de training Usability & conversie. 

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

  • Je hebt een plan van aanpak voor structurele conversie-optimalisatie
  • Je weet de pijnpunten van je website bloot te leggen en aan te pakken
  • Je kunt met o.a. content, design, formulieren, buttons en call-to-actions je pagina optimaliseren
  • Je ziet hoe je met Google Analytics data omzet naar inzichten en acties
  • Je kent verleidingstechnieken om bezoekers te beïnvloeden

 

Tijdens de training Conversie-optimalisatie komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Kwantitatief onderzoek: webanalytics (Google Analytics en A/B-testing)
  • Kwalitatief onderzoek: onsite feedback, sessie-recording analyses, enquêtes, usability onderzoek en customer journey interviews
  • Expert-analyses: kijken naar je website als een echte conversie-expert
  • Toepassing van het conversie-optimalisatie-proces
  • Prioriteren: met minder effort meer resultaat
  • Mobile
  • A/B-testing: hypothesen & testplannen
  • A/B-testing: analyseren en segment-analyses maken


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Hoe vraag ik STAP-budget aan?
1
Stap 1: Reserveer je plek
Klik rechtsboven op de gele knop 'Ik wil me aanmelden' en ga naar website van de aanbieder en meld je vandaag nog aan voor de opleiding om je plek te reserveren.
2
Stap 2: Ontvang je STAP-aanmeldingsbewijs
Na je aanmelding bij de opleider ontvang je van de opleider een STAP-aanmeldingsbewijs dat je nodig hebt voor je STAP-aanvraag bij UWV.
3
Stap 3: Vraag STAP-budget aan!
Start op 2 januari vlak voor 10.00 uur je STAP-aanvraag bij UWV, want op=op! Meld je aan voor onze nieuwsbrief zodat we je een reminder kunnen sturen.
Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 150+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement