Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training Google Ads

Een stevige basis om te starten met online adverteren
Deelnemerskosten
€ 906,29
incl. btw
Start- en einddata individueel op locatie
Start:
20-02-2023
Eind:
20-02-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
19-04-2023
Eind:
19-04-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
13-06-2023
Eind:
13-06-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
Individueel op locatie
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
1 dag
Aantal lesdagen
1
Max. deelnemers
10
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Een stevige basis om te starten met online adverteren
Training Google Ads
Training Google Ads

Google Ads (voorheen: Google AdWords) is een populaire manier van online adverteren. Met Google Ads adverteer je in de zoekresultaten van Google, ook wel search engine advertising (SEA) genoemd. Een meetbare manier om via paid search je doelgroep te bereiken.

Hoe werkt het advertentieplatform Google Ads? Hoe maak je effectieve campagnes? Wat zijn de juiste zoekwoorden en kun je via Google Ads meer resultaat boeken met minder budget?

Tijdens de training Google Ads ontdek je w

...

Google Ads (voorheen: Google AdWords) is een populaire manier van online adverteren. Met Google Ads adverteer je in de zoekresultaten van Google, ook wel search engine advertising (SEA) genoemd. Een meetbare manier om via paid search je doelgroep te bereiken.

Hoe werkt het advertentieplatform Google Ads? Hoe maak je effectieve campagnes? Wat zijn de juiste zoekwoorden en kun je via Google Ads meer resultaat boeken met minder budget?

Tijdens de training Google Ads ontdek je welke instellingen relevant zijn voor jouw organisatie. Je maakt kennis met de tool, leert advertentieteksten schrijven met daarin de juiste zoekwoorden en ontdekt wat biedopties zijn om zo voor minder geld meer te kunnen bereiken.

 

De training Google Ads is bedoeld voor iedereen die zelf meer wil doen met SEA of campagnes beheert voor klanten en meer uit deze samenwerking wil halen. Denk aan: (online)marketeers, marketing managers, communicatieadviseurs en marketing- en communicatiemedewerkers.

Om deel te kunnen nemen heb je een Ads-account en beheerderstoegang nodig. Het is een pre als er een lopende campagne in je account staat. Deze training gaat voor 95% over search ads. Mocht je aan de slag willen met Display of Video, kijk dan eens bij Training Google Ads Display of Opleiding Google Ads.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

  • Je kent de belangrijkste functionaliteiten van Google Ads en kunt sterke campagnes opzetten
  • Je kunt de juiste zoekwoorden voor een campagne achterhalen
  • Je weet die zoekwoorden te gebruiken om effectieve advertentieteksten te schrijven
  • Je bent in staat om je advertentiebudget optimaal te benutten
  • Je kunt campagnes monitoren en sturen op resultaten die bijdragen aan de doelstellingen

 

Tijdens de training Google Ads komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Waarom Google Ads?
  • De belangrijkste functionaliteiten
  • Logische campagnestructuur opzetten & onderhouden
  • Goede zoekwoorden kiezen
  • Effectieve advertentie(teksten) schrijven
  • Zelf campagnes opzetten
  • Mogelijkheden voor targeting
  • Tips om kosten te besparen
  • Campagnes evalueren: kwaliteitsscores


Praktisch

De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?

Op locatie

  •  De training op locatie is een 1-daagse training
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
  •  De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.
  •  Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
  •  In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.

Virtual classroom

  •  De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
  •  Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
  •  Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
  •  De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
  •  Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
  •  Studiemateriaal inbegrepen.

 

Lees meer
Hoe vraag ik STAP-budget aan?
1
Stap 1: Reserveer je plek
Klik rechtsboven op de gele knop 'Ik wil me aanmelden' en ga naar website van de aanbieder en meld je vandaag nog aan voor de opleiding om je plek te reserveren.
2
Stap 2: Ontvang je STAP-aanmeldingsbewijs
Na je aanmelding bij de opleider ontvang je van de opleider een STAP-aanmeldingsbewijs dat je nodig hebt voor je STAP-aanvraag bij UWV.
3
Stap 3: Vraag STAP-budget aan!
Start op 2 januari vlak voor 10.00 uur je STAP-aanvraag bij UWV, want op=op! Meld je aan voor onze nieuwsbrief zodat we je een reminder kunnen sturen.
Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 150+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement