
Training Google Ads



Google Ads (voorheen: Google AdWords) is een populaire manier van online adverteren. Met Google Ads adverteer je in de zoekresultaten van Google, ook wel search engine advertising (SEA) genoemd. Een meetbare manier om via paid search je doelgroep te bereiken.
Hoe werkt het advertentieplatform Google Ads? Hoe maak je effectieve campagnes? Wat zijn de juiste zoekwoorden en kun je via Google Ads meer resultaat boeken met minder budget?
Tijdens de training Google Ads ontdek je w
Google Ads (voorheen: Google AdWords) is een populaire manier van online adverteren. Met Google Ads adverteer je in de zoekresultaten van Google, ook wel search engine advertising (SEA) genoemd. Een meetbare manier om via paid search je doelgroep te bereiken.
Hoe werkt het advertentieplatform Google Ads? Hoe maak je effectieve campagnes? Wat zijn de juiste zoekwoorden en kun je via Google Ads meer resultaat boeken met minder budget?
Tijdens de training Google Ads ontdek je welke instellingen relevant zijn voor jouw organisatie. Je maakt kennis met de tool, leert advertentieteksten schrijven met daarin de juiste zoekwoorden en ontdekt wat biedopties zijn om zo voor minder geld meer te kunnen bereiken.
Deelnemers profiel
De training Google Ads is bedoeld voor iedereen die zelf meer wil doen met SEA of campagnes beheert voor klanten en meer uit deze samenwerking wil halen. Denk aan: (online)marketeers, marketing managers, communicatieadviseurs en marketing- en communicatiemedewerkers.
Om deel te kunnen nemen heb je een Ads-account en beheerderstoegang nodig. Het is een pre als er een lopende campagne in je account staat.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Doelstellingen
- Je kent de belangrijkste functionaliteiten van Google Ads en kunt sterke campagnes opzetten
- Je kunt de juiste zoekwoorden voor een campagne achterhalen
- Je weet die zoekwoorden te gebruiken om effectieve advertentieteksten te schrijven
- Je bent in staat om je advertentiebudget optimaal te benutten
- Je kunt campagnes monitoren en sturen op resultaten die bijdragen aan de doelstellingen
Curriculum
Tijdens de training Google Ads komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Waarom Google Ads?
- De belangrijkste functionaliteiten
- Logische campagnestructuur opzetten & onderhouden
- Goede zoekwoorden kiezen
- Effectieve advertentie(teksten) schrijven
- Zelf campagnes opzetten
- Mogelijkheden voor targeting
- Tips om kosten besparen
- Campagnes evalueren: kwaliteitsscores
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw deelname?
Op locatie
- De training op locatie is een 1-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
- In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 2 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- De groep bestaat uit maximaal 10 personen.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!


