
Training Leadgeneratie voor B2B



Leadgeneratie is essentieel voor een B2B-bedrijf met groeiambitie. Hoe zorg je met effectieve inbound marketing structureel voor meer prospects en kwalitatieve leads? En hoe maak je, samen met sales, van deze potentiële klanten nieuwe klanten?
Tijdens de training Leadgeneratie voor B2B leg je in 4 stappen de basis voor een eigen leadgeneratie- en inboundmarketingstrategie. Je zoomt o.a. in op de buyer journey en maakt kennis met marketing automation. Ook ga je op dag 2 je aanpak verde
Leadgeneratie is essentieel voor een B2B-bedrijf met groeiambitie. Hoe zorg je met effectieve inbound marketing structureel voor meer prospects en kwalitatieve leads? En hoe maak je, samen met sales, van deze potentiële klanten nieuwe klanten?
Tijdens de training Leadgeneratie voor B2B leg je in 4 stappen de basis voor een eigen leadgeneratie- en inboundmarketingstrategie. Je zoomt o.a. in op de buyer journey en maakt kennis met marketing automation. Ook ga je op dag 2 je aanpak verder optimaliseren met de inzet van growth hacking en account based marketing.
Deelnemers profiel
De training is voor iedereen die zijn of haar leadgeneratie en inbound marketing wil verbeteren. Denk aan: B2B-marketeers communicatieprofessionals, (inside) sales, growth marketeers en contentmarketeers.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Doelstellingen
- Je kunt met inbound marketing werken aan een doorlopende stroom kwalitatieve leads én thought leadership
- Je bent in staat om snel én goed inzicht te krijgen in je doelgroep en het aankoopproces
- Je hebt de basis voor een strategie waarmee je organisatie doelgericht kwalitatieve leads kan genereren
- Je weet meer over marketing automation, en hoe je dit proces zo slim mogelijk inricht
- Je hebt de kennis en tools om als een echte growth hacker aan de slag te gaan
- Je kunt met je team account based marketing-concepten ontwikkelen, uitvoeren en verbeteren
Curriculum
Tijdens de training Leadgeneratie voor B2B komen de volgende onderwerpen aan bod:
Dag 1
- Leadgeneratie met inbound marketing
- Aantrekken van verkeer via vindbaarheid, online media en remarketing
- Verdieping in de DMU
- Buyer persona maken
- Het aankoopproces (buyer journey) opstellen
- Content, kanalen en leadgeneratie
- Marketing automation + demo
Dag 2
- Leadgeneratie via account based marketing (ABM)
- Leadgeneratie via growth hacking
- Hoe en waarom account based marketing
- Growth hacking (tools & tactics)
- Cases en succesverhalen
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?
Op locatie
- De training op locatie is een 2-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
- In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!


