
Training Customer journey & personalisatie



Voordat een klant tot aankoop overgaat, doorloopt hij wel 20 tot 500 interactiemomenten met je merk, product of de organisatie.
Tijdens de tweedaagse training Customer journey & personalisatie leer je wat een (online) customer journey-strategie inhoudt en hoe je klanten een persoonlijke ervaring biedt. Ook leer je hoe je een customer journey kunt monitoren, analyseren en zelfs kunt voorspellen door middel van datavisualisatie. Na deze training weet je hoe je investeringen kunt ver
Voordat een klant tot aankoop overgaat, doorloopt hij wel 20 tot 500 interactiemomenten met je merk, product of de organisatie.
Tijdens de tweedaagse training Customer journey & personalisatie leer je wat een (online) customer journey-strategie inhoudt en hoe je klanten een persoonlijke ervaring biedt. Ook leer je hoe je een customer journey kunt monitoren, analyseren en zelfs kunt voorspellen door middel van datavisualisatie. Na deze training weet je hoe je investeringen kunt verantwoorden en het resultaat ervan kunt aantonen, aan de hand van een kloppende businesscase.
Deelnemers profiel
Deze training Customer journey & personalisatie is voor iedereen met basiskennis van de customer journey, die aan de slag gaat met de implementatie van de (digital) customer journey en online personalisatie en dit moet uitrollen in de organisatie.
Denk aan: online marketeers, contentmarketeers, conversie-specialisten, marketingmanagers en -strategen, digital marketingmanagers en customer experiencemanagers.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Doelstellingen
- Je hebt inzicht in hoe je personalisatie binnen een customer journey kunt inzetten
- Je kunt inschatten welke technologie je nodig hebt om personalisatie te bieden aan klanten
- Je hebt inzicht in de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing technology
- Je kunt direct aan de slag met het verbeteren van de online personalisatie
- Je bent in staat de ROI op jouw marketingactiviteiten aan te tonen
- Je kunt een businesscase maken om het resultaat van de investeringen te bewijzen
Curriculum
Tijdens de training Customer journey & personalisatie komen de volgende onderwerpen aan bod:
Dag 1:
- Definitie & uitleg (digital) customer journey
- Klantreis via verschillende online kanalen
- Gepersonaliseerde ervaringen verzorgen
- Marketing automation koppelen aan customer journeys
- Tools: chatbots, e-mail, CRM
- De ROI van personalisatie
- KPI’s & data-visualisatie
Na dag 1 start je met je eigen business case. Deze werk je verder uit op dag 2.
Dag 2:
- Customer data platform: wat is het, wat moet het kunnen?
- Aan de slag met de businesscase
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?
Op locatie
- De training op locatie is een 2-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
- In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 4 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!


