
Training Customer journey & personalisatie



Voordat een klant tot aankoop overgaat, doorloopt hij wel 20 tot 500 interactiemomenten met je merk, product of de organisatie.
Tijdens de tweedaagse training Customer journey & personalisatie leer je wat een (online) customer journey-strategie inhoudt en hoe je klanten een persoonlijke ervaring biedt. Ook leer je hoe je een customer journey kunt monitoren, analyseren en zelfs kunt voorspellen door middel van datavisualisatie. Na deze training weet je hoe je investeringen kunt ver
Voordat een klant tot aankoop overgaat, doorloopt hij wel 20 tot 500 interactiemomenten met je merk, product of de organisatie.
Tijdens de tweedaagse training Customer journey & personalisatie leer je wat een (online) customer journey-strategie inhoudt en hoe je klanten een persoonlijke ervaring biedt. Ook leer je hoe je een customer journey kunt monitoren, analyseren en zelfs kunt voorspellen door middel van datavisualisatie. Na deze training weet je hoe je investeringen kunt verantwoorden en het resultaat ervan kunt aantonen, aan de hand van een kloppende businesscase.
Deze training Customer journey & personalisatie is voor iedereen met basiskennis van de customer journey, die aan de slag gaat met de implementatie van de (digital) customer journey en online personalisatie en dit moet uitrollen in de organisatie.
Denk aan: online marketeers, contentmarketeers, conversie-specialisten, marketingmanagers en -strategen, digital marketingmanagers en customer experiencemanagers.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
- Je hebt inzicht in hoe je personalisatie binnen een customer journey kunt inzetten
- Je kunt inschatten welke technologie je nodig hebt om personalisatie te bieden aan klanten
- Je hebt inzicht in de laatste ontwikkelingen op het gebied van marketing technology
- Je kunt direct aan de slag met het verbeteren van de online personalisatie
- Je bent in staat de ROI op jouw marketingactiviteiten aan te tonen
- Je kunt een businesscase maken om het resultaat van de investeringen te bewijzen
Tijdens de training Customer journey & personalisatie komen de volgende onderwerpen aan bod:
Dag 1:
- Definitie & uitleg (digital) customer journey
- Klantreis via verschillende online kanalen
- Gepersonaliseerde ervaringen verzorgen
- Marketing automation koppelen aan customer journeys
- Tools: chatbots, e-mail, CRM
- De ROI van personalisatie
- KPI’s & data-visualisatie
Na dag 1 start je met je eigen business case. Deze werk je verder uit op dag 2.
Dag 2:
- Customer data platform: wat is het, wat moet het kunnen?
- Aan de slag met de businesscase

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!


