Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training Facebook & Instagram (Meta) advertising

Leer succesvolle advertentiecampagnes neerzetten
Deelnemerskosten
€ 2.407,90
incl. btw
Start- en einddata in een groep op locatie of online
Start:
02-02-2023
Eind:
16-02-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
05-04-2023
Eind:
19-04-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
27-06-2023
Eind:
11-07-2023
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie of online
Type certificaat/diploma
Certificaat
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
3 dagen
Aantal lesdagen
3
Max. deelnemers
12
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Leer succesvolle advertentiecampagnes neerzetten
Training Facebook & Instagram (Meta) advertising
Training Facebook & Instagram (Meta) advertising

Adverteren via Facebook & Instagram (Meta) is voor veel bedrijven een onmisbaar deel in hun marketingstrategie. Door te adverteren via Facebook, Instagram, Audience Network en/of Messenger kun je namelijk effectief je doelgroep bereiken én nieuwe leads en klanten werven.

Maar hoe werkt deze manier van adverteren precies? Hoe vertaal je bijvoorbeeld jouw doelen naar een sterke advertising strategie? Op welke manier kun je jouw doelgroep het beste targeten? En hoe maak je eigenlijk

...

Adverteren via Facebook & Instagram (Meta) is voor veel bedrijven een onmisbaar deel in hun marketingstrategie. Door te adverteren via Facebook, Instagram, Audience Network en/of Messenger kun je namelijk effectief je doelgroep bereiken én nieuwe leads en klanten werven.

Maar hoe werkt deze manier van adverteren precies? Hoe vertaal je bijvoorbeeld jouw doelen naar een sterke advertising strategie? Op welke manier kun je jouw doelgroep het beste targeten? En hoe maak je eigenlijk een campagne meetbaar, zodat je deze resultaten kunt analyseren én optimaliseren?

In deze 3-daagse training Facebook & Instagram (Meta) advertising leer je alle principes van social advertising om succesvol te worden. Ontdek hoe het Facebook-advertentiesysteem werkt en duik in de handige functies van Facebook Ads Manager. Maak je eigen sales funnel, targeting plan én leer werken met de Facebook-pixel voor meer resultaat uit hetzelfde advertentiebudget!

 

De training Facebook & Instagram (Meta) advertising is voor online marketeers, social media-specialisten, communicatieadviseurs en andere communicatieprofessionals die willen leren adverteren op Facebook en Instagram, of meer resultaat willen behalen uit hun huidige campagnes.

Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.

 

  • Je kunt sterke campagnes opzetten op o.a. Facebook en Instagram (Meta)
  • Je weet hoe je marketingdoelstellingen vertaalt naar het juiste campagne doel en optimalisatie
  • Je hebt handvatten om een sterke targeting-strategie (doelgroepen) uit te werken
  • Je weet hoe je een overtuigende advertentie maakt in tekst en beeld
  • Je weet hoe je campagnes meetbaar maakt met de Facebook Pixel
  • Je bent in staat om met A/B-testen het resultaat van campagnes te vergroten
  • Je begrijpt de belangrijkste statistieken om campagne resultaten te analyseren en campagnes te optimaliseren

 

In de training Facebook & Instagram advertising ga je met expert Sybren Smith aan de slag en schrijf je jouw eigen social ads plan en leer je hoe je effectieve campagnes maakt.

Dag 1: Introductie & Strategie

  • Facebook & Instagram (Meta) advertising: trends en cijfers
  • De kracht van social advertising vs. search advertising
  • B2B en B2C cases: meer bereik, leads of klanten
  • Het ‘salesfunnel’ principe ‘See, Think, Do, Care’
  • Kijkje achter de schermen bij de advertentieveiling
  • Social ads plan: vertalen marketingdoelstellingen naar advertentiecampagnes

Dag 2: Targeting & Creative

  • Doelgroepen typen en best practices
  • Advertentieplaatsingen: van Facebook Nieuwsfeed tot Instagram Reels.
  • Advertentie indelingen en creatieve formats
  • Video advertising best practices
  • Copywriting best practices
  • Advertentie-bestemmingen: leadformulieren, Collection & Instant Experience ads
  • Social ads plan: uitwerken targeting en creatives

Dag 3: Meten en optimaliseren

  • Facebook Pixel & Conversions API
  • Rapportages: het verhaal achter de cijfers begrijpen
  • Best practices voor optimaliseren / opschalen campagnes
  • Resultaat / ROI drastisch vergroten met A/B testen
  • Zelf een A/B test bedenken en opzetten
  • Social advertising quiz
  • Social ads plan: meetplan, A/B testing en presenteren

 

Lees meer
Hoe vraag ik STAP-budget aan?
1
Stap 1: Reserveer je plek
Klik rechtsboven op de gele knop 'Ik wil me aanmelden' en ga naar website van de aanbieder en meld je vandaag nog aan voor de opleiding om je plek te reserveren.
2
Stap 2: Ontvang je STAP-aanmeldingsbewijs
Na je aanmelding bij de opleider ontvang je van de opleider een STAP-aanmeldingsbewijs dat je nodig hebt voor je STAP-aanvraag bij UWV.
3
Stap 3: Vraag STAP-budget aan!
Start op 2 januari vlak voor 10.00 uur je STAP-aanvraag bij UWV, want op=op! Meld je aan voor onze nieuwsbrief zodat we je een reminder kunnen sturen.
Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 150+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement