
Training Facebook & Instagram (Meta) advertising



Adverteren via Facebook & Instagram (Meta) is voor veel bedrijven een onmisbaar deel in hun marketingstrategie. Door te adverteren via Facebook, Instagram, Audience Network en/of Messenger kun je namelijk effectief je doelgroep bereiken én nieuwe leads en klanten werven.
Maar hoe werkt deze manier van adverteren precies? Hoe vertaal je bijvoorbeeld jouw doelen naar een sterke advertising strategie? Op welke manier kun je jouw doelgroep het beste targeten? En hoe maak je eigenlijk
Adverteren via Facebook & Instagram (Meta) is voor veel bedrijven een onmisbaar deel in hun marketingstrategie. Door te adverteren via Facebook, Instagram, Audience Network en/of Messenger kun je namelijk effectief je doelgroep bereiken én nieuwe leads en klanten werven.
Maar hoe werkt deze manier van adverteren precies? Hoe vertaal je bijvoorbeeld jouw doelen naar een sterke advertising strategie? Op welke manier kun je jouw doelgroep het beste targeten? En hoe maak je eigenlijk een campagne meetbaar, zodat je deze resultaten kunt analyseren én optimaliseren?
In deze 3-daagse training Facebook & Instagram (Meta) advertising leer je alle principes van social advertising om succesvol te worden. Ontdek hoe het Facebook-advertentiesysteem werkt en duik in de handige functies van Facebook Ads Manager. Maak je eigen sales funnel, targeting plan én leer werken met de Facebook-pixel voor meer resultaat uit hetzelfde advertentiebudget!
Deelnemers profiel
De training Facebook & Instagram (Meta) advertising is voor online marketeers, social media-specialisten, communicatieadviseurs en andere communicatieprofessionals die willen leren adverteren op Facebook en Instagram, of meer resultaat willen behalen uit hun huidige campagnes.
Voor deze training gaan we uit van hbo-denkniveau.
Doelstellingen
- Je kunt sterke campagnes opzetten op o.a. Facebook en Instagram (Meta)
- Je weet hoe je marketingdoelstellingen vertaalt naar het juiste campagne doel en optimalisatie
- Je hebt handvatten om een sterke targeting-strategie (doelgroepen) uit te werken
- Je weet hoe je een overtuigende advertentie maakt in tekst en beeld
- Je weet hoe je campagnes meetbaar maakt met de Facebook Pixel
- Je bent in staat om met A/B-testen het resultaat van campagnes te vergroten
- Je begrijpt de belangrijkste statistieken om campagne resultaten te analyseren en campagnes te optimaliseren
Curriculum
In de training Facebook & Instagram advertising ga je met expert Sybren Smith aan de slag en schrijf je jouw eigen social ads plan en leer je hoe je effectieve campagnes maakt.
Dag 1: Introductie & Strategie
- Facebook & Instagram (Meta) advertising: trends en cijfers
- De kracht van social advertising vs. search advertising
- B2B en B2C cases: meer bereik, leads of klanten
- Het ‘salesfunnel’ principe ‘See, Think, Do, Care’
- Kijkje achter de schermen bij de advertentieveiling
- Social ads plan: vertalen marketingdoelstellingen naar advertentiecampagnes
Dag 2: Targeting & Creative
- Doelgroepen typen en best practices
- Advertentieplaatsingen: van Facebook Nieuwsfeed tot Instagram Reels.
- Advertentie indelingen en creatieve formats
- Video advertising best practices
- Copywriting best practices
- Advertentie-bestemmingen: leadformulieren, Collection & Instant Experience ads
- Social ads plan: uitwerken targeting en creatives
Dag 3: Meten en optimaliseren
- Facebook Pixel & Conversions API
- Rapportages: het verhaal achter de cijfers begrijpen
- Best practices voor optimaliseren / opschalen campagnes
- Resultaat / ROI drastisch vergroten met A/B testen
- Zelf een A/B test bedenken en opzetten
- Social advertising quiz
- Social ads plan: meetplan, A/B testing en presenteren
Praktisch
De training kent startmomenten op locatie en in de virtual classroom. Benieuwd naar de praktische informatie over jouw (online) deelname?
Op locatie
- De training op locatie is een 3-daagse training
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- Uitgebreide lunch, hapjes en drankjes zijn inbegrepen.
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
- Studiemateriaal inbegrepen.
- Al onze trainingslocaties voldoen uiteraard aan de RIVM-richtlijnen.
- In het geval van nieuwe of strengere coronamaatregelen vindt deze training online plaats in een virtual classroom.
Virtual classroom
- De training in de virtual classroom wordt verdeeld over 6 dagdelen
- Nodig tijdens training: een laptop of tablet met een stabiele internetverbinding die geschikt is voor videobellen. Het is aan te raden een headset te gebruiken met een goed werkende microfoon.
- Voorafgaand aan de training vindt een intake plaats met de trainer.
- De groep bestaat uit maximaal 12 personen.
- Interactief: voldoende gelegenheid om vragen te stellen, cases in te brengen en mee te denken met je medecursisten.
- Studiemateriaal inbegrepen.

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!


