Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Training Gamification

Leer spelelementen te gebruiken om je doelgroep te overtuigen
Deelnemerskosten
€ 834,90
incl. btw
Start- en einddata in een groep op locatie of online
Start:
12-09-2022
Eind:
12-09-2022
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
13-12-2022
Eind:
13-12-2022
Locatie:
Utrecht
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie of online
Type certificaat
Certificaat
Naam certificaat
Certificaat
Opleidingsduur
1 dag
Max. deelnemers
12
Aantal lesdagen
1
Tijdstip
Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Leer spelelementen te gebruiken om je doelgroep te overtuigen
Training Gamification
Training Gamification

Waarom kunnen mensen urenlang onafgebroken gamen en zijn ze bij andere middelen vaak na acht seconden al hun aandacht kwijt? Het antwoord is simpel: gamen is leuk! De mechanieken in games stimuleren je om het beste uit jezelf te halen en dagen je uit om door te gaan totdat je doel is behaald. In de training Gamification leer je hoe je diezelfde spelelementen kunt inzetten voor je marketingstrategie of campagne, ofwel: leer je hoe gamification voor meer conversies kan zorgen.

Trainer M

...

Waarom kunnen mensen urenlang onafgebroken gamen en zijn ze bij andere middelen vaak na acht seconden al hun aandacht kwijt? Het antwoord is simpel: gamen is leuk! De mechanieken in games stimuleren je om het beste uit jezelf te halen en dagen je uit om door te gaan totdat je doel is behaald. In de training Gamification leer je hoe je diezelfde spelelementen kunt inzetten voor je marketingstrategie of campagne, ofwel: leer je hoe gamification voor meer conversies kan zorgen.

Trainer Manon Beurskens geeft je praktische voorbeelden wat gamification precies is en wat het effect is van spelelementen in alledaagse momenten. Zo ontdek je aan de hand van het octalysis-framework (van gamewetenschapper Yu-Kai Chou) de 8 bepalende drijfveren die ons gevoelig maken voor gamification, zoals schaarste en empowerment.

Naast een stukje theorie ga je ook aan de slag met een design sprint voor je eigen organisatie. Je hoeft hiervoor niet te kunnen programmeren.

 

Deelnemers profiel

 

Deze training is interessant voor iedereen die wil weten hoe je op een speelse manier doelgroepen in beweging krijgt met kennis van neuroscience en modellen uit de gamesindustrie. Denk aan: marketing- en communicatiemanagers, communicatiestrategen, communicatieadviseurs en marketeers.

Affiniteit van marketing is niet vereist, maar wel een pré.

 

Doelstellingen

 

  •  Je weet wat gamification is, hoe het in elkaar zit en waarom het werkt
  •  Je kunt spelelementen koppelen aan de drijfveren van je doelgroep
  •  Je weet hoe je je doelgroep kunt aanzetten tot actie
  •  Je weet hoe je gamification kunt inzetten voor je merk, dienst, product of organisatie
  •  Je kunt in je marketing de belangrijkste drijfveren van je doelgroep aanspreken

 

Curriculum

 

Tijdens de training Gamification komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wat is gamification
  • Wat is het effect van spelelementen op je brein
  • Gamification voorbeelden
  • Uitleg Octalysis-framework
  • Leren werken met het framework
  • Design sprint met eigen cases

 

Lees meer
Vind op STAP-budget.nl de opleiding die je verder brengt

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!

Aanbieder
Frankwatching Academy is de #1 opleider in marketing en communicatie. Deelnemers beoordelen 120+ trainingen en opleidingen op het vlak van o.a. advertising, content en social gemiddeld met een 8,3.
Frankwatching bv
Frankwatching bv
Cedeo
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement