STAP-budget.nl gaat verder als Opleidingvinden.nl


Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.

Opleiding UX Design Master (post-hbo) | De meest complete UX Design opleiding

Leer het UX-vak over de volle breedte kennen en ga meteen aan de slag.
Deelnemerskosten

€ 12.402,50

incl. BTW

Fill 1 Copy 5

Lesgeld

€ 10.250,00

Totaal excl. BTW

€ 10.250,00

BTW

€ 2.152,50

Totaal incl. BTW

€ 12.402,50

Startdata in een groep op locatie en online
Locatie:
Utrecht
Locatie:
Utrecht
Locatie:
Utrecht
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Post-HBO
Opleidingsmethode
In een groep op locatie
Opleidingsvorm
Deeltijd
Leervorm
HBO Duaal
Type certificaat/diploma
Diploma
Naam
Certificaat
Opleidingsduur
18 dagen
Aantal lesdagen
18
Min. deelnemers
6
Max. deelnemers
14
Tijdstip
Ochtend, Middag
Taal in opleiding
Nederlands
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Er is geen bepaalde vooropleiding nodig
Leer het UX-vak over de volle breedte kennen en ga meteen aan de slag.
Opleiding UX Design Master (post-hbo) | De meest complete UX Design opleiding
Opleiding UX Design Master (post-hbo) | De meest complete UX Design opleiding

Wil je alles weten over UX Design, zodat je een optimale gebruikersbeleving kunt ontwerpen? Dan is de post-hbo opleiding UX Design Master iets voor jou. Alle onderdelen van het vakgebied komen aan bod, zodat je na afloop precies weet hoe je apps en websites gebruiksvriendelijker maakt. En hoe je gebruikers naar een call to action kunt verleiden. Na het afronden van deze opleiding ontvang je een geaccrediteerd post-hbo diploma.Verdiep je in UX DesignTijdens de post-hbo opleiding UX Design Mast

...

Wil je alles weten over UX Design, zodat je een optimale gebruikersbeleving kunt ontwerpen? Dan is de post-hbo opleiding UX Design Master iets voor jou. Alle onderdelen van het vakgebied komen aan bod, zodat je na afloop precies weet hoe je apps en websites gebruiksvriendelijker maakt. En hoe je gebruikers naar een call to action kunt verleiden. Na het afronden van deze opleiding ontvang je een geaccrediteerd post-hbo diploma.Verdiep je in UX DesignTijdens de post-hbo opleiding UX Design Master kruip je in het hoofd van je doelgroep. Je onderzoekt je gebruikers en leert de juiste vragen stellen over hun gedrag, verwachtingen en behoeften. Zo ontdek je wat ze handig, aantrekkelijk of onduidelijk vinden. Met deze inzichten ontwikkel je de perfecte UX-strategie.Natuurlijk leer je ook alles over de verschillende typen mensen die je site of app bezoeken. En je oefent met verschillende tools. Verder ontwerp je wireframes en klikbare prototypes waarmee je in een vroeg stadium usability testen kunt uitvoeren. Daar ga je ook mee aan de slag in het Competence Factory usability lab.Post-hbo diplomaDe opleiding UX Design Master is geaccrediteerd door het CPION. Rond je hem met goed resultaat a

 

Programma van de opleiding UX Design Master (post-hbo)

 

UX Design

Dag 1

Ochtend

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

Middag

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT

Dag 2

Ochtend

  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

Middag

  • Je concept en strategie uitschrijven

UX Design

Dag 1

Ochtend

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

Middag

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT

Dag 2

Ochtend

  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

Middag

  • Je concept en strategie uitschrijven

UX Design

Dag 1

College 1

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

College 2

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT

Dag 2

College 3

  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

College 4

  • Je concept en strategie uitschrijven

UX Design

Dag 1

College 1

  • Introductie UX Design
  • Waar liggen je UX-kansen in apps en websites?
  • Design Thinking
  • User centered design
  • Usability
  • Testen
  • Een strategisch plan opzetten

College 2

  • Ux research
  • Doelen stellen
  • Je doelgroep analyseren
  • De vier globale gebruikerstypen
  • Persona’s maken
  • Zoekmachine-optimalisatie gebruiken voor je structuur
  • Zelf een plan schrijven
  • Bespaar tijd door gebruik te maken van AI-tools zoals ChatGPT

Dag 2

College 3

  • Card sorting
  • Tree testing
  • De kracht van gamification
  • Triggers en variabele beloning
  • Context gebruiken: locatie, datum, tijd
  • Belangrijke overtuigingstechnieken
  • De customer journey (klantreis)
  • Het proces van a tot z
  • Belangrijke do's en dont's

College 4

  • Je concept en strategie uitschrijven

UX Research

Dag 1

Ochtend

  • Introductie UX Research
  • Waarom is UX Research essentieel bij de start van je project?
  • Uitleg verschillende UX Research methoden
  • Introductie Usability Test: hoe zet je een test op?
  • Hoe voorkom je user bias en hou je je onderzoek ethisch
  • AI-tools die user interviews en user testing versnellen en verbeteren (QoQo, Synthetic Users, User Doc)

Middag

  • Hoe formuleer je de juiste onderzoeksvragen?
  • Interview vragen en uitschrijven script
  • Parallel Design en Cardsorting
  • De resultaten analyseren

Dag 2

Ochtend

  • Wat is kwantitatief onderzoek?
  • Welke tools heb je om harde data te vinden?
  • Verschillende A/B tests opzetten en monitoren
  • Heatmaps en usability tools
  • Onsite tools voor UX research: online surveys en pop-ups

Middag

  • Analytics + AB-testing
  • Hoe interpreteer je kwantitatieve data?
  • Resultaten snel in een klikbare mockup gieten
  • Effectief pitchen aan je team en stakeholders

UX Research

Dag 1

Ochtend

  • Introductie UX Research
  • Waarom is UX Research essentieel bij de start van je project?
  • Uitleg verschillende UX Research methoden
  • Introductie Usability Test: hoe zet je een test op?
  • Hoe voorkom je user bias en hou je je onderzoek ethisch
  • AI-tools die user interviews en user testing versnellen en verbeteren (QoQo, Synthetic Users, User Doc)

Middag

  • Hoe formuleer je de juiste onderzoeksvragen?
  • Interview vragen en uitschrijven script
  • Parallel Design en Cardsorting
  • De resultaten analyseren

Dag 2

Ochtend

  • Wat is kwantitatief onderzoek?
  • Welke tools heb je om harde data te vinden?
  • Verschillende A/B tests opzetten en monitoren
  • Heatmaps en usability tools
  • Onsite tools voor UX research: online surveys en pop-ups

Middag

  • Analytics + AB-testing
  • Hoe interpreteer je kwantitatieve data?
  • Resultaten snel in een klikbare mockup gieten
  • Effectief pitchen aan je team en stakeholders

Visual Design met Figma

Dag 1

College 1

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

College 2

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

College 3

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

College 4

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Visual Design met Figma

Dag 1

Ochtend

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

Middag

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

Ochtend

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

Middag

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Visual Design met Figma

Dag 1

Ochtend

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

Middag

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

Ochtend

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

Middag

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Visual Design met Figma

Dag 1

Ochtend

  • Introductie Figma: in vogelvlucht door het programma
  • Lagen, assets en pagina’s
  • Gereedschap
  • Inspector-menu
  • Tekenen / pentool gebruiken in Figma
  • Sneltoetsen
  • Foto's importeren en bewerken (maskeren)
  • Vectorafbeeldingen importeren en wijzigen
  • Objecten groeperen
  • Slim schalen met restricties voor responsive design
  • Lagen uitlijnen en distribueren
  • Tekststijlen aanmaken
  • Kleuren in het ontwerp opnieuw gebruiken
  • Herbruikbare vormgeving maken

Middag

  • Master components en assets (herbruikbare elementen)
  • Een layoutraster instellen voor pixelperfect design
  • De indeling aanpassen voor tablets en mobiele telefoons
  • Bestanden exporteren
  • Losse elementen exporteren
  • Plug-ins gebruiken
  • Prototype maken in Figma
  • Praktijkopdracht

Dag 2

Ochtend

  • Een ontwerp veranderen in een klikbaar prototype
  • Verbindingen maken tussen schermen
  • Toevoegen van animaties, overgangen en effecten als sticky headers en floating buttons

Middag

  • Praktijkopdracht afronden
  • Samenwerken binnen een Figma-bestand: medewerkers uitnodigen, rechten verlenen en feedback geven
  • Een Figma-design opleveren bij developers

Interaction Design

Dag 1

College 1

  • De basisprincipes van interaction design
  • Toepassingsgebieden: wanneer is interaction design belangrijk?
  • De geschiedenis van interfaces
  • Voorbeelden van goede interaction designs
  • Trends in het vakgebied
  • Interfaces voor web en mobiel (adaptive/responsive design)

College 2

  • Sitestructuur
  • Casestudies
  • Een interface ontwerpen
  • De navigatie ontwerpen
  • Landingspagina
  • Homepage
  • Productpagina
  • Categoriepagina

Dag 2

College 3

  • Formulieren
  • Check-outs
  • Dashboardapplicatie
  • Facet-filter
  • Navigatie ontwerpen voor mobiel
  • Datavisualisatie
  • Design patterns
  • Interaction style guide

College 4

  • Page description diagrams
  • Wireframes maken
  • Een functioneel ontwerp maken
  • Prototyping
  • Opdracht
  • Presentatie opdracht

Usability

Dag 1

Ochtend

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen op je smartphone

 

Middag

  • Belang van smartphone en tablet
  • Mobile First
  • Extra aandachtspunten smartphone
  • Responsive design
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Call to actions / Links
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen

Dag 2

Ochtend

  • Afbeeldingen en multimedia
  • Schrijfstijl
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site

 

Middag

  • Zelf een expert review maken
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen

Usability

Dag 1

Ochtend

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen op je smartphone

 

Middag

  • Belang van smartphone en tablet
  • Mobile First
  • Extra aandachtspunten smartphone
  • Responsive design
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Call to actions / Links
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen

Dag 2

Ochtend

  • Afbeeldingen en multimedia
  • Schrijfstijl
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site

 

Middag

  • Zelf een expert review maken
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen

Usability

Dag 1

Ochtend

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen op je smartphone

 

Middag

  • Belang van smartphone en tablet
  • Mobile First
  • Extra aandachtspunten smartphone
  • Responsive design
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Call to actions / Links
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen

Dag 2

Ochtend

  • Afbeeldingen en multimedia
  • Schrijfstijl
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site

 

Middag

  • Zelf een expert review maken
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen

Usability

Dag 1

Ochtend

  • Introductie usability
  • Websitestrategie en doelstellingen
  • Doelgroepen
  • Conversiepunten (taken van de bezoeker)
  • Zelf een gebruikerstest maken en afnemen op je smartphone

 

Middag

  • Belang van smartphone en tablet
  • Mobile First
  • Extra aandachtspunten smartphone
  • Responsive design
  • Usability-richtlijnen (10 heuristieken van Jakob Nielsen)
  • Herkenbaarheid en bedrijfsinformatie
  • Call to actions / Links
  • Navigatie
  • Zoekfunctie
  • Functionaliteiten
  • Formulieren
  • Foutmeldingen

Dag 2

Ochtend

  • Afbeeldingen en multimedia
  • Schrijfstijl
  • Lay-out en gestaltprincipes
  • Accessibility / W3C en drempelvrij (hoe toegankelijk is je website)
  • Hoe snel laadt je site

 

Middag

  • Zelf een expert review maken
  • Tools gebruikerstesten
  • Concurrentieanalyse
  • Eyetracking
  • A/B-testen

Figma Gevorderd

Dag 1

College 1

  • Introductie
  • Responsive grid layouts
  • Frames en auto-layout
  • Constraints en responsive layouts
  • Instance swap properties
  • Nieuwe Figma-functies:
    • Dev mode
    • Integraties met Jira, Storybook en GitHub
    • Figma VS Code-extensie
    • Variabelen
    • Nieuwe geavanceerde prototype tools
    • Nieuwe Auto Layout-functies

College 2

  • Designsystemen en interactieve componenten
  • Veelgebruikte UI-elementen bouwen
  • Advanced prototyping
  • Smart Animate toepassen

Dag 2

College 3

  • Praktijkopdracht
  • De mogelijkheden van AI en de veelgebruikte plugins: MagiCopy – AI Text Generator, Automator, Magestic – AI Generated Icon Sets, Person Generator, Ando — AI Copilot for Designers, VisualEyes en meer...

College 4

  • Werken met Figjam: projectmanagement en Figma
  • Toekennen van rollen en delen van libraries
  • Layer boolean properties
  • File branching voor de organisatielicentie
  • UI-designprincipes: de gestalttheorie

Figma Gevorderd

Dag 1

College 1

  • Introductie
  • Responsive grid layouts
  • Frames en auto-layout
  • Constraints en responsive layouts
  • Instance swap properties
  • Nieuwe Figma-functies:
    • Dev mode
    • Integraties met Jira, Storybook en GitHub
    • Figma VS Code-extensie
    • Variabelen
    • Nieuwe geavanceerde prototype tools
    • Nieuwe Auto Layout-functies

College 2

  • Designsystemen en interactieve componenten
  • Veelgebruikte UI-elementen bouwen
  • Advanced prototyping
  • Smart Animate toepassen

Dag 2

College 3

  • Praktijkopdracht
  • De mogelijkheden van AI en de veelgebruikte plugins: MagiCopy – AI Text Generator, Automator, Magestic – AI Generated Icon Sets, Person Generator, Ando — AI Copilot for Designers, VisualEyes en meer...

College 4

  • Werken met Figjam: projectmanagement en Figma
  • Toekennen van rollen en delen van libraries
  • Layer boolean properties
  • File branching voor de organisatielicentie
  • UI-designprincipes: de gestalttheorie

Psychology of UX Design (Persuasive Design)

Dag 1

College 1

  • Waarom persuasive design zo belangrijk is: de trends en veranderingen in marketing en media
  • Hoe oriëntatie- en beslissingsprocessen werken en hoe je ze online praktisch toepast

College 2

  • De essentie van vindbaarheid en usability
  • Hoe werkt het persuasive design-proces?

Dag 2

College 3

  • Hoe je verleiding creëert en welke aspecten daarin belangrijk zijn
  • Wat de principes en ethische aspecten van beïnvloeding zijn en hoe je ze toepast binnen jouw ontwerp

College 4

  • Welke soorten sitebezoekers zijn er, en hoe voorzie je in hun informatiebehoefte?
  • Wat conversiecopywriting is en hoe je het effectief toepast in jouw ontwerpen
  • Hoe je de beste landingpagina’s maakt, met verleidelijke titels, kopteksten, koopargumenten en rake calls-to-action

Psychology of UX Design (Persuasive Design)

Dag 1

College 1

  • Waarom persuasive design zo belangrijk is: de trends en veranderingen in marketing en media
  • Hoe oriëntatie- en beslissingsprocessen werken en hoe je ze online praktisch toepast

College 2

  • De essentie van vindbaarheid en usability
  • Hoe werkt het persuasive design-proces?

Dag 2

College 3

  • Hoe je verleiding creëert en welke aspecten daarin belangrijk zijn
  • Wat de principes en ethische aspecten van beïnvloeding zijn en hoe je ze toepast binnen jouw ontwerp

College 4

  • Welke soorten sitebezoekers zijn er, en hoe voorzie je in hun informatiebehoefte?
  • Wat conversiecopywriting is en hoe je het effectief toepast in jouw ontwerpen
  • Hoe je de beste landingpagina’s maakt, met verleidelijke titels, kopteksten, koopargumenten en rake calls-to-action

UX Writing

Dag 1

Ochtend

  • Introductie
  • Voorbereiding bespreken
  • Positie van UX writing binnen copywriting en de organisatie
  • Principes van UX writing - zelf aan de slag
  • Eigen cases bespreken

 

Middag

  • Persuasive microcopy - zelf aan de slag
  • UX writing en merkbeleving
  • Groepsoefening: UX copy in de juiste toon

UX Writing

Dag 1

Ochtend

  • Introductie
  • Voorbereiding bespreken
  • Positie van UX writing binnen copywriting en de organisatie
  • Principes van UX writing - zelf aan de slag (met AI)
  • Eigen cases bespreken

 

Middag

  • Persuasive microcopy - zelf aan de slag
  • UX writing en merkbeleving
  • Groepsoefening: UX copy in de juiste toon

UX Writing

Dag 1

Ochtend

  • Introductie
  • Voorbereiding bespreken
  • Positie van UX writing binnen copywriting en de organisatie
  • Principes van UX writing - zelf aan de slag (met AI)
  • Eigen cases bespreken

 

Middag

  • Persuasive microcopy - zelf aan de slag
  • UX writing en merkbeleving
  • Groepsoefening: UX copy in de juiste toon

UX Writing

Dag 1

Ochtend

  • Introductie
  • Voorbereiding bespreken
  • Positie van UX writing binnen copywriting en de organisatie
  • Principes van UX writing - zelf aan de slag
  • Eigen cases bespreken

 

Middag

  • Persuasive microcopy - zelf aan de slaag
  • UX writing en merkbeleving
  • Groepsoefening

Online Personalisatie Basis

Dag 1

Ochtend

  • Wat is personalisatie?
  • Hoe werkt het personalisatiemodel?
  • Verschillende vormen van personalisatie
  • Succesvolle personalisatiestrategieën

Middag

  • Segmenten, journeys en gepersonaliseerde persuasieve content (met behulp van ChatGPT)
  • Je eigen online personalisatieplan
  • Valkuilen binnen personalisatie

Online Personalisatie Basis

Dag 1

Ochtend

  • Wat is personalisatie?
  • Hoe werkt het personalisatiemodel?
  • Verschillende vormen van personalisatie
  • Succesvolle personalisatiestrategieën

Middag

  • Segmenten, journeys en gepersonaliseerde persuasieve content (met behulp van ChatGPT)
  • Je eigen online personalisatieplan
  • Valkuilen binnen personalisatie

Online Personalisatie Basis

Dag 1

Ochtend

  • Wat is personalisatie?
  • Hoe werkt het personalisatiemodel?
  • Verschillende vormen van personalisatie
  • Succesvolle personalisatiestrategieën

Middag

  • Segmenten, journeys en gepersonaliseerde persuasieve content (met behulp van ChatGPT)
  • Je eigen online personalisatieplan
  • Valkuilen binnen personalisatie

Online Personalisatie Basis

Dag 1

Ochtend

  • Wat is personalisatie?
  • Hoe werkt het personalisatiemodel?
  • Verschillende vormen van personalisatie
  • Succesvolle personalisatiestrategieën

Middag

  • Segmenten, journeys en gepersonaliseerde persuasieve content (met behulp van ChatGPT)
  • Je eigen online personalisatieplan
  • Valkuilen binnen personalisatie

Online Personalisatie Basis

Dag 1

Ochtend

  • Wat is personalisatie?
  • Hoe werkt het personalisatiemodel?
  • Verschillende vormen van personalisatie
  • Succesvolle personalisatiestrategieën

Middag

  • Segmenten, journeys en gepersonaliseerde persuasieve content (met behulp van ChatGPT)
  • Je eigen online personalisatieplan
  • Valkuilen binnen personalisatie

Online Personalisatie Basis

Dag 1

Ochtend

  • Wat is personalisatie?
  • Hoe werkt het personalisatiemodel?
  • Verschillende vormen van personalisatie
  • Succesvolle personalisatiestrategieën

Middag

  • Segmenten, journeys en gepersonaliseerde persuasieve content (met behulp van ChatGPT)
  • Je eigen online personalisatieplan
  • Valkuilen binnen personalisatie

Online Personalisatie Basis

Dag 1

Ochtend

  • Wat is personalisatie?
  • Hoe werkt het personalisatiemodel?
  • Verschillende vormen van personalisatie
  • Succesvolle personalisatiestrategieën

Middag

  • Segmenten, journeys en gepersonaliseerde persuasieve content (met behulp van ChatGPT)
  • Je eigen online personalisatieplan
  • Valkuilen binnen personalisatie

Online Personalisatie Basis

Dag 1

Ochtend

  • Wat is personalisatie?
  • Hoe werkt het personalisatiemodel?
  • Verschillende vormen van personalisatie
  • Succesvolle personalisatiestrategieën

Middag

  • Segmenten, journeys en gepersonaliseerde persuasieve content (met behulp van ChatGPT)
  • Je eigen online personalisatieplan
  • Valkuilen binnen personalisatie

Usability Testing in UX-Lab

College 1:

  • Introductie UX-testen: welke zijn er, wanneer gebruik je wat?
  • Het hoe en waarom van de klassieke user-test
  • Interview- & verslagtechnieken
  • Schrijven van scenario’s
  • Introductie DIY test-lab, apparatuur en software

College 2:

  • Doornemen check-list
  • Instructies observatoren
  • Uitnodigen en begeleiden deelnemers
  • De user-test zelf afnemen in het lab
  • Verslaglegging en delen in de organisatie

 

Wat kun je na het volgen van de opleiding UX Design Master (post-hbo)

 

  • Een (prototype van je) eigen app of website maken
  • Websites optimaliseren
  • Micro-copy schrijven
  • Zelf een gedegen, snelle en goedkope gebruikerstest uitvoeren
  • Verschillende on- en offline tools gebruiken
  • Je eigen usertest-lab inrichten met bestaande hard- en software
  • Interviewtechnieken gebruiken die voor waardevolle feedback zorgen
  • Waardevolle observaties vastleggen
  • De resultaten delen met je organisatie
  • Je weet hoe je AI inzet om je werk makkelijker te maken

 

Voor wie is de opleiding UX Design Master (post-hbo) bedoeld?

 

De opleiding is bedoeld voor iedereen die als UX professional wil werken op het gebied van webdesign en apps. Bijvoorbeeld grafisch ontwerpers, marketeers, webmanagers, UX designers, UX researchers, interaction designers, conversie specialisten, visual designers etc. En natuurlijk iedereen die bezig is met een nieuwe site of app.

 

Lees meer
Group 197 Brochure Opleiding UX Design Master (post-hbo) | De meest complete UX Design opleiding downloaden
Het STAP-budget is op. STAP-budget.nl gaat verder als Opleidingvinden.nl.

Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.

Aanbieder
Competence Factory - Creative Business School is een opleidingsclub aan het stationsplein van Utrecht. Met ruim 150 futureproof trainingen en opleidingen, vind jij altijd de training die bij je past.
Competence Factory - Creative Business School
Competence Factory - Creative Business School
NRTO
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement