
Online Marketingstrategie

Waarom groeien sommige bedrijven uit tot multinationals, en blijven andere steken in de start-upfase? Groot of klein, alle succesvolle organisaties hebben n ding gemeen: ze volgen een ijzersterke online marketingstrategie. En omdat klanten zich steeds vaker online begeven, is het slim om je daarbij vooral op digitale middelen te richten. De tweedaagse training Online Marketingstrategie helpt je hiermee op weg. Je leert actuele mogelijkheden kennen, schrijft een online marketingplan en gaat co
Waarom groeien sommige bedrijven uit tot multinationals, en blijven andere steken in de start-upfase? Groot of klein, alle succesvolle organisaties hebben n ding gemeen: ze volgen een ijzersterke online marketingstrategie. En omdat klanten zich steeds vaker online begeven, is het slim om je daarbij vooral op digitale middelen te richten. De tweedaagse training Online Marketingstrategie helpt je hiermee op weg. Je leert actuele mogelijkheden kennen, schrijft een online marketingplan en gaat concreet aan de slagom je doelgroep gerichtte bereiken.
Curriculum
Programma van de training Online Marketingstrategie
Dag 1
- De belangrijkste trends en ontwikkelingen in online marketing. Bijvoorbeeld: inbound vs. outbound, technologie, social selling
- Maak een situatie-analyse
- Welke vormen van online marketing zijn er? Bijvoorbeeld: contentmarketing, SEO/SEA, e-mail
- Doelen stellen: online marketingdoelstellingen en KPI's
- Strategie: hoe werkt de online marketingfunnel en hoe bepaal je je strategie?
- Welke online marketingkanalen zijn er, en welke voordelen hebben ze?
- Je doelgroep, propositie en brand bepalen
- De stappen in je online marketingplan bespreken, huiswerk
Dag 2
- Vervolg: welke vormen en kanalen van online marketing zijn er?
- Je online marketingstrategie verder uitwerken
- Tactics: welke online marketingtactieken zijn er?
- Leads afvangen: hoe zorg je voor een effectieve follow-up en aansluiting bij sales?
- Acties bepalen
- Controleren, beheren en bijsturen, bijvoorbeeld met meettools als Google Analytics
Doelstellingen
Wat kun je na het volgen van de Training Online Marketingstrategie
- Je kent de belangrijkste, actuele ontwikkelingen en cijfers binnen online marketing
- Je kunt een creatief, resultaatgericht marketingplan schrijven
- Je kunt een strategie bepalen aan de hand van de online marketingfunnel
- Je kent de mogelijkheden van verschillende vormen van online marketing, waaronder contentmarketing, SEO/SEA, e-mailmarketing
- Je kunt je doelgroep, propositie en brand bepalen
- Je kunt technieken voor leadgeneratie toepassen
- Je kent tools om te controleren, beheren en bijsturen, waaronder Google Analytics
Deelnemers profiel
Voor wie is de training Online Marketingstrategie bedoeld?
Heb je in je werk te maken met online marketing, en wil je je kennis van het vakgebied updaten en verbreden? Dan is deze training geschikt voor jou. In een typische trainingsgroep zitten (junior) marketing- en communicatiespecialisten, ondernemers en zzp'ers die strategisch met online marketing bezig willen zijn.

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!


