
Internal Branding en Brand Strategy

Tijdens deze tweedaagse Brand Strategy en Internal Branding training leer je hoe je je collegas enthousiast maakt over je merk, en hoe je ze aanspoort om je brand uit te dragen. Extern winnen is intern beginnen, zo luidt een bekend communicatiegezegde. Wil je je merk naar buiten toe tot leven brengen, dan is het slim om binnen je organisatie te beginnen. Want hoe beter collega's je merkidentiteit uitdragen, hoe kleiner het verschil wordt tussen het beeld dat de buitenwereld van je heeft, en d
Tijdens deze tweedaagse Brand Strategy en Internal Branding training leer je hoe je je collegas enthousiast maakt over je merk, en hoe je ze aanspoort om je brand uit te dragen. Extern winnen is intern beginnen, zo luidt een bekend communicatiegezegde. Wil je je merk naar buiten toe tot leven brengen, dan is het slim om binnen je organisatie te beginnen. Want hoe beter collega's je merkidentiteit uitdragen, hoe kleiner het verschil wordt tussen het beeld dat de buitenwereld van je heeft, en de werkelijkheid.
Curriculum
Programma van de training Internal Branding en Brand Strategy
Dag 1
College 1
- Het nut van internal branding aan de hand van praktijkcases.
- Fusie, overname en reorganisatie.
- Merkpositionering als vertrekpunt.
- Reputatiemanagement.
- Visionair en zichtbaar leiderschap.
- Wat levert het op?
College 2
- Aan de slag: betrokkenheid van medewerkers vergroten doe je zo. Geef richting aan de organisatie!
- Rol van waarden en identiteit aan de hand van het corporate identity-model.
- Merkidentiteitmodel: herken je eigen merk.
- Hand in hand: communicatie, HR en marketing
Dag 2
College 3
- Aan de slag: ontwikkel een internal branding-concept.
- Praktijkcases ter inspiratie.
- Meetmethodiek.
- Interne community.
College 4
- Interventie: pitches als vertrekpunt voor je internal branding-traject.
- Aanscherping door de groep.
- Interventie: internal branding-kalender.
- Aanscherping door de groep.
Doelstellingen
Wat kun je na het volgen van de Training Internal Branding en Brand Strategy
- Je kunt een internal branding-strategie voor je organisatie opstellen.
- Je kunt heldere internal branding-doelstellingen opstellen.
- Je weet welke bedrijfsresultaten je het beste kunt delen, en hoe.
- Je kunt merkwaarden vertalen naar de praktijk.
- Je kent prikkelende internal branding-formats om je collega’s mee te activeren.
- Je weet hoe je een internal branding-kalender opstelt.
- Je kent de tools om je resultaten te meten.
Deelnemers profiel
Voor wie is de training Internal Branding en Brand Strategy bedoeld?
Jij kent het belang van een sterk merk en wilt dit strategisch inzetten? En ook je collega's of netwerk daar op inspirerende wijze in meenemen? Dan is deze toptraining echt wat voor jou! Je ontmoet er marketeers, communicatieadviseurs, ondernemers en brand specialisten.

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!


