
Training Beoordelings- en functioneringsgesprekken
Inleiding training Beoordelings- en functioneringsgesprekken
Moet jij je als leidinggevende uitspreken over het functioneren van jouw medewerkers maar vind je dit erg lastig? Ga je confrontaties liever uit de weg? Tijdens de training Beoordelings- en functioneringsgesprekken leer je om op een zelfverzekerde en respectvolle manier een dergelijke situatie aan te pakken. Tijdens de training staat de situatie van jouw organisatie centraal, waarbij we op een praktijkgerichte manier aan de slag gaan. Heb je het idee dat deze training past bij jouw leerdoelen? Schrijf je dan nu in.
Voor wie is de training Beoordelings- en functioneringsgesprekken?
Heb jij een functie als leidinggevende? En wil jij de communicatie en afstemming met jouw medewerkers over het functioneren verbeteren? Dan is deze training ideaal voor jou.
Wat ontwikkel ik?
Na de training Beoordelings- en functioneringsgesprekken kun je:
- Op een systematische manier beoordelings- en functioneringsgesprekken voeren, die zijn afgestemd op de bedrijfssituatie.
- De reden en het doel van beoordelings- en functioneringsgesprekken aan je medewerkers uitleggen.
- Een agenda opstellen voor het functioneringsgesprek en de onderwerpen aangeven.
- Gespreksvaardigheden toepassen om met meer zekerheid de gesprekken te voeren.
- De gemaakte afspraken duidelijk formuleren en vastleggen.
Programma
De volgende onderwerpen komen aan bod tijdens de training:
- De beoordelingscyclus-gesprekken als onderdeel van een doorlopend proces.
- Doel en aanpak.
- Beoordelingscriteria en -normen vaststellen.
- Beoordelingen maken.
- De te beoordelen competenties en bedrijfsdoelen vast
Inleiding training Beoordelings- en functioneringsgesprekken
Moet jij je als leidinggevende uitspreken over het functioneren van jouw medewerkers maar vind je dit erg lastig? Ga je confrontaties liever uit de weg? Tijdens de training Beoordelings- en functioneringsgesprekken leer je om op een zelfverzekerde en respectvolle manier een dergelijke situatie aan te pakken. Tijdens de training staat de situatie van jouw organisatie centraal, waarbij we op een praktijkgerichte manier aan de slag gaan. Heb je het idee dat deze training past bij jouw leerdoelen? Schrijf je dan nu in.
Voor wie is de training Beoordelings- en functioneringsgesprekken?
Heb jij een functie als leidinggevende? En wil jij de communicatie en afstemming met jouw medewerkers over het functioneren verbeteren? Dan is deze training ideaal voor jou.
Wat ontwikkel ik?
Na de training Beoordelings- en functioneringsgesprekken kun je:
- Op een systematische manier beoordelings- en functioneringsgesprekken voeren, die zijn afgestemd op de bedrijfssituatie.
- De reden en het doel van beoordelings- en functioneringsgesprekken aan je medewerkers uitleggen.
- Een agenda opstellen voor het functioneringsgesprek en de onderwerpen aangeven.
- Gespreksvaardigheden toepassen om met meer zekerheid de gesprekken te voeren.
- De gemaakte afspraken duidelijk formuleren en vastleggen.
Programma
De volgende onderwerpen komen aan bod tijdens de training:
- De beoordelingscyclus-gesprekken als onderdeel van een doorlopend proces.
- Doel en aanpak.
- Beoordelingscriteria en -normen vaststellen.
- Beoordelingen maken.
- De te beoordelen competenties en bedrijfsdoelen vaststellen voor het
functioneringsgesprek. - Gesprekstechnieken.
- Omgaan met reacties.
- Afspraken maken.
- Inzicht in gedrag met de Q4 DISC-gedragsanalyse.
Onze aanpak
Bij ons begint het leren al direct na het inschrijven voor de training. Via ons online leersysteem kun je voorafgaand aan de training alvast aan de slag met een digitale preview van het lesmateriaal en een voorbereidingsopdracht. Onze trainingen zelf zijn erg interactief, praktijkgericht en persoonlijk. Door middel van zelfanalyses, discussies, oefeningen en ervaringsuitwisselingen maken we de training heel leerzaam. Tijdens en na afloop van de training kun je contact houden met de medecursisten. Ook kun je tot zes weken na de training hulp krijgen van jouw trainer door middel van e-coaching, bijvoorbeeld als deze hulp nodig hebt tijdens een situatie in de praktijk.
Wie is mijn trainer?
De trainer is een praktijkgerichte HRM-professional met brede kennis van het vak. Daarbij heeft de trainer veel ervaring met communicatie- en gesprekstechnieken. Je zult met veel plezier leren van onze enthousiaste trainers.
Leren doe je niet alleen in een leslokaal
Met onze werkwijze halen onze deelnemers zoveel mogelijk uit hun training en zal het effect zichtbaar blijven. Vanaf het moment van aanmelden tot na de laatste lesdag worden ze gestimuleerd en geïnspireerd om zichzelf te ontwikkelen. Veranderingen in gedrag hebben tijd nodig om te verankeren en wij faciliteren dat.

STAP-budget.nl: hét platform voor al je ontwikkelvragen!


