
Copywriting



Voor wie?
Schrijf jij als (digital) marketeer of zzp'er regelmatig (online) teksten? En wil je met jouw teksten meer interactie, conversie en sales realiseren? Dan is de opleiding copywriting perfect voor jou. Je wordt getraind door Anouk van Leussen van Huys van Schrift. Een copywriter met ruim elf jaar ervaring in het vak. Samen met Adwise heeft ze onder meer gewerkt aan project voor Movares, Takkenkamp Groep en Boretti.
Voorinschri
Voor wie?
Schrijf jij als (digital) marketeer of zzp'er regelmatig (online) teksten? En wil je met jouw teksten meer interactie, conversie en sales realiseren? Dan is de opleiding copywriting perfect voor jou. Je wordt getraind door Anouk van Leussen van Huys van Schrift. Een copywriter met ruim elf jaar ervaring in het vak. Samen met Adwise heeft ze onder meer gewerkt aan project voor Movares, Takkenkamp Groep en Boretti.
Voorinschrijving
Indien je voor deze opleiding het STAP-Budget wilt gebruiken, dan is een voorinschrijving mogelijk. Een voorinschrijving is geheel vrijblijvend en zonder verplichtingen. Wij houden je dan op de hoogte van de ontwikkelingen. Vooraanmelden? Klik aan de rechterzijde op de gele knop "Ik wil me aanmelden".
Programma
In deze opleiding leer je in drie dagdelen de basis van copywriting. Goed om te weten: je volgt de opleiding samen met andere gedreven marketeers of zzp’ers en leren met én van elkaar. Ook is de opleiding hands-on en praktisch. Je krijgt tools, inzichten, tips en tricks die je direct in de praktijk kunt toepassen.
Dagdeel 1: begin bij de basis
“Copy is not written. Copy is assembled”, zei de bekende Amerikaanse copywriter Eugene Schwartz. Daarom begin je in het eerste dagdeel bij de basis - met dat wat je nodig hebt om tot goede copy te komen. Aan de hand van Anouk’s eigen ontwikkelde copywriting framework onderzoek je tot in detail voor wie je eigenlijk schrijft. Want copywriting betekent de juiste woorden gebruiken voor de juiste lezer. Ook krijg je dit dagdeel handige copywriting formats aangereikt. Dit zijn bewezen structuren die je helpen om sneller de juiste woorden in de juiste volgorde te zetten.
Dagdeel 2: wervend schrijven
De tweede training zit boordevol wervende, conversiegerichte schrijftechnieken. Een klein voorproefje:
- Je leert wat twijfelwoorden zijn en waarom je deze beter niet kunt gebruiken;
- Je leert hoe je to the point schrijft;
- Je oefent met ritme, want goed geschreven copy wisselt lange zinnen af met korte(re) zinnen;
- Je oefent met het begrip ‘show, don’t tell’, oftewel: beeldend schrijven;
- Je leert twee handige methodes - de spotlight-methode en de nou en-methode - om lezersgericht te schrijven;
- Je ontdekt hoe je holle vaten en clichés ombuigt tot concrete taal - en waarom dit voor je copy zo belangrijk is;
- Je leert spelen met positieve en negatieve taal.
Dagdeel 3: de puntjes op de ‘i’
- Je leert hoe je (met hulp van slimme formules en frontloading) verleidelijke titels schrijft;
- Je leert twee nieuwe technieken om de lezer dóór te laten lezen: de short starter-techniek en de bucket brigade-techniek;
- Je ontdekt de spelregels voor bijvoorbeeld tussenkoppen en opsommingen;
- Je oefent met het schrijven van call-to-actions;
- Je leert alles over microcopy: de klein(st)e details waarmee je het verschil kunt maken.
Na het volgen van deze training:
- Schrijf je teksten die wél iets opleveren, namelijk leads, klanten en omzet;
- Ervaar je meer plezier, gemak en flow bij het schrijven, zodat het je minder tijd en energie kost;
- Heb je meer inspiratie om social media-posts en andere copy te schrijven;
- Zet je vol zelfvertrouwen nieuwe teksten online - iedere keer weer;
- Ben je nóg meer van waarde voor jouw team of organisatie, omdat je met de copy die je schrijft resultaat boekt.




