Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Digital Recruitment

Wil je als recruiter, intercedent, HR-medewerker of marketeer de nieuwste technologieën en methoden inzetten om (toekomstige) medewerkers online nog beter te zoeken, vinden en binden?
Deelnemerskosten
€ 2.722,50
incl. btw
Start- en einddata in een groep op locatie of online
Start:
05-09-2022
Eind:
31-10-2022
Inschrijving:
Er is nog plek
Start:
29-11-2022
Eind:
31-01-2023
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie of online
Type certificaat
Certificaat
Opleidingsduur
8 weken
Min. deelnemers
4
Max. deelnemers
12
Studiebelastingsuren
3
Aantal lesdagen
8
Tijdstip
Ochtend, Middag, Overdag
Wil je als recruiter, intercedent, HR-medewerker of marketeer de nieuwste technologieën en methoden inzetten om (toekomstige) medewerkers online nog beter te zoeken, vinden en binden?
image

Voor wie?
De strijd op de arbeidsmarkt duurt voort. De kandidaten zijn aan de winnende hand. De toenemende krapte maakt van de arbeidsmarkt een echte kandidatenmarkt. Het bereiken van geschikte mensen is al een opgave; ze overtuigen ronduit een pittige uitdaging. Wil je als recruiter, intercedent, Hr-medewerker of marketeer de nieuwste technologieën en methoden inzetten om (toekomstige) medewerkers online nog beter te zoeken, vinden en binden? Of toe aan een switch

...

Voor wie?
De strijd op de arbeidsmarkt duurt voort. De kandidaten zijn aan de winnende hand. De toenemende krapte maakt van de arbeidsmarkt een echte kandidatenmarkt. Het bereiken van geschikte mensen is al een opgave; ze overtuigen ronduit een pittige uitdaging. Wil je als recruiter, intercedent, Hr-medewerker of marketeer de nieuwste technologieën en methoden inzetten om (toekomstige) medewerkers online nog beter te zoeken, vinden en binden? Of toe aan een switch in jouw loopbaan? Dan is de opleiding Digital Recruitment wat voor jou! Maak jezelf klaar voor een nieuwe stap in je carrière.

 

Voorinschrijving

Indien je voor deze opleiding het STAP-Budget wilt gebruiken, dan is een voorinschrijving mogelijk. Een voorinschrijving is geheel vrijblijvend en zonder verplichtingen. Wij houden je dan op de hoogte van de ontwikkelingen. Vooraanmelden? Klik aan de rechterzijde op de gele knop "Ik wil me aanmelden".

 

Programma

Tijdens de opleiding krijg je een introductie in de wereld van digital recruitment en ga je dieper in op trends en ontwikkelingen binnen dit vakgebied. Ook start je met het bepalen van een strategie en het schrijven van een ‘employer journey’.
De volgende disciplines worden behandeld tijdens de opleiding:

 

Strategie & Candidate journey

In deze training zet je een eerste stap om een Digital Recruiter te worden. Je leert alle basisprincipes van Digital Recruitment.

Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je waar een digital recruitment strategie aan moet voldoen;
  • Weet je wat het See-Think-Do-Care model is en hoe je het toepast;
  • Weet je hoe je doelgroep schetst en candidate journeys opstelt;
  • Weet je hoe je tot een optimale 'middelenmix' komt per fase in de candidate journey;
  • Weet je wat de laatste trends en ontwikkelingen zijn;
  • Weet je hoe de toekomst van digital recruitment er mogelijk uit gaat zien.

Recruitment concept

In deze training leer je hoe je een sterk concept kunt ontwikkelen voor een werken-bij website of voor een werken-bij pagina als onderdeel van een recruitment campagne.

Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je wat employer branding is aan de hand van theorie en praktijkvoorbeelden;
  • Weet je hoe je in 5 stappen tot gedetailleerde persona's komt;
  • Weet je hoe je de candidate journey verder verdiept en hoe je in de verschillende fases de meeste impact maakt;
  • Weet je hoe je een creatief proces in gang zet en er resultaten mee behaalt;
  • Weet je hoe je kunt brainstormen om tot een creatief 'employer brand' concept te komen (incl. handige tools hierbij).

Copywriting & opstellen van moderne vacatureteksten

 

De verschillende generaties op de arbeidsmarkt vragen om verschillende schrijfstijlen in jouw vacatureteksten. Tijdens dit dagdeel leer je hoe je passende en moderne vacatureteksten schrijft die jouw doelgroep aanspreken.

Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je waarom goede vacatureteksten zo belangrijk zijn;
  • Weet je aan de hand van heel veel voorbeelden wat het verschil is tussen een goede en een slechte vacaturetekst;
  • Weet je hoe je jouw vacatureteksten opstelt en/of verbetert.

Outreach deel 1: Google Ads & Job boards

 

Dit dagdeel staat in het teken van outreach. Je gaat aan de slag met het vermarkten van jouw campagnes via social media, zoals LinkedIn Jobs en Indeed.

Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je hoe je een campagne opzet die resultaat oplevert;
  • Weet je wat de do's en don'ts zijn binnen zoekmachine adverteren;
  • Weet je hoe je een goed zoekwoordenonderzoek opzet en uitvoert;
  • Weet je hoe je een goede zoekadvertentie opzet;
  • Weet je welke marketingmogelijkheden er zijn en hoe je ze effectief inzet in de candidate journey;
  • Weet je hoe mensen omgaan met advertenties en hoe je die kennis zo slim mogelijk inzet.

Outreach deel 2: Social Recruitment

 

Dit dagdeel is een vervolg op Online Outreach: Google Ads. Vandaag ga je aan de slag met de overige social media kanalen, denk aan Facebook, Instagram en Snapchat.

Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je wat de basis is van social advertising;
  • Weet je wat redenen zijn om social advertising in te zetten;
  • Weet je hoe je social advertising effectief inzet;
  • Weet je hoe je een campagne zelf opbouwt;
  • Weet je hoe je het effect van je inspanningen meet.

Hunten & digitale communicatie

 

In dit dagdeel ga je actief op zoek naar passende profielen. Met andere woorden: je leert ‘hunten’. Je leert waar en hoe je deze profielen vindt en hoe je op de juiste manier contact legt en onderhoudt. Tijdens dit dagdeel leer je het proces over ATS (Applicant Tracking System) kennen. Ook ontdek je hoe je telefonie – denk aan sms en WhatsApp, voor je laat werken in het recruitmentproces.
Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je hoe je proactief werft met een recruitment scorecard en de juiste wervingsmiddelen;
  • Weet je hoe je gerichte zoekopdrachten uitvoert d.m.v. Boolean search;
  • Weet je hoe je je database opbouwt en daarbij de privacywetgeving respecteert;
  • Weet je de do's and don'ts in het leggen van het eerste contact.

Branding en referral marketing

 

De contacten in jouw netwerk, en in het netwerk van jouw collega’s, kunnen jou helpen om mensen te vinden. In dit dagdeel leer je hoe jij dit netwerk kunt bewegen en kunt gebruiken in het recruitment branding proces.

Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je hoe je je eigen sociale en professionele netwerk inzet voor succesvolle recruitment;
  • Weet je hoe je op een succesvolle manier kunt netwerken en hoe je voor beweging zorgt;
  • Weet je hoe je jouw eigen 'brand' opbouwt vanuit kernkwaliteiten en onderscheidend vermogen;
  • Weet je wat manieren zijn om jezelf beter te leren kennen;
  • Weet je welke communicatiemiddelen je kunt gebruiken om te netwerken.

Innovaties in E-recruitment

 

In dit laatste dagdeel leer je over chatbots, automatische selectietools (Harver), tools voor schrijven, solliciteren door middel van voice. Ook leer je hoe je zelf een chatbot kan maken!
Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je hoe je moet inspelen op - en klaar bent voor - voice;
  • Weet je hoe je teksten schrijft en optimaliseert zodat ze klaar zijn voor de laatste technologische ontwikkelingen;
  • Weet je hoe je gamification kunt toepassen in het recruitment proces en in onboarding;
  • Weet je wat de handigste tools zijn voor augmented writing, pre hire tooling en gamification;
  • Weet je welke recruitment platforms er zijn en welke geautomatiseerde flows je ermee kunt opzetten;
  • Weet je waarom en hoe je chatbots kunt inzetten in je recruitment proces.
Lees meer
Group 197 Opleiding Digital Recruitment downloaden
Hoe vraag ik STAP-budget aan?
1
Stap 1: Reserveer je plek
Klik vanaf deze pagina door naar de aanbieder, meld je aan voor de opleiding, en gebruik het STAP-aanmeldingsbewijs van de aanbieder voor de STAP-budget aanvraag bij UWV.
2
Stap 2: Is aanvraag mogelijk?
Op onze homepage zie je of en wanneer het aanvragen van STAP-budget bij UWV mogelijk is. Is aanvragen mogelijk? Dien direct je aanvraag in. En anders, wacht af tot aanvragen weer mogelijk is.
3
Stap 3: Zit er klaar voor!
Dien direct na start van de subsidie-aanvraagtermijn je aanvraag in, want op=op! Meld je aan voor onze nieuwsbrief zodat we je hiervoor een reminder kunnen sturen.
Aanbieder
Adwise Academy werkt met een unieke combinatie van denken én doen. Elke training koppelt theorie aan praktische voorbeelden van award winning cases.
Adwise Academy
Adwise Academy
NRTO keurmerk
NRTO keurmerk
E-academy learning partner
E-academy learning partner
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement