Jump
Ontdek wat deze STAP Opleiding jou kan bieden!

Digital Marketing basis opleiding

Tijdens onze opleiding Digital Marketing Basis voorzien wij jou van de laatste kennis en ontwikkelingen binnen digital marketing.
Deelnemerskosten
€ 2.722,50
incl. btw
Start- en einddata in een groep op locatie of online
Start:
31-05-2022
Eind:
26-07-2022
Inschrijving:
Vol
Start:
13-09-2022
Eind:
15-11-2022
Inschrijving:
Er is nog plek
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie of online
Type certificaat
Certificaat
Opleidingsduur
9 weken
Min. deelnemers
4
Max. deelnemers
10
Studiebelastingsuren
3 per week
Aantal lesdagen
9
Tijdstip
Ochtend
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Geen vooropleiding nodig
Tijdens onze opleiding Digital Marketing Basis voorzien wij jou van de laatste kennis en ontwikkelingen binnen digital marketing.
image

Voor wie?

Tegenwoordig is digital marketing onmisbaar voor elke organisatie. Het is een vakgebied dat zich razendsnel ontwikkelt, elke dag weer. Het bijhouden van deze kennis is daarom essentieel. Tijdens onze opleiding Digital Marketing Basis voorzien wij jou van de laatste kennis en ontwikkelen binnen digital marketing. 

Onze specialisten nemen jou mee in de diverse disciplines binnen het vakgebied. Van SEO, SEA en Social Media tot Google Analytics en E

...

Voor wie?

Tegenwoordig is digital marketing onmisbaar voor elke organisatie. Het is een vakgebied dat zich razendsnel ontwikkelt, elke dag weer. Het bijhouden van deze kennis is daarom essentieel. Tijdens onze opleiding Digital Marketing Basis voorzien wij jou van de laatste kennis en ontwikkelen binnen digital marketing. 

Onze specialisten nemen jou mee in de diverse disciplines binnen het vakgebied. Van SEO, SEA en Social Media tot Google Analytics en E-mailmarketing. Hierdoor leg je hét marketing fundament voor jouw organisatie!

 

Voorinschrijving

Indien je voor deze opleiding het STAP-Budget wilt gebruiken, dan is een voorinschrijving mogelijk. Een voorinschrijving is geheel vrijblijvend en zonder verplichtingen. Wij houden je dan op de hoogte van de ontwikkelingen. Vooraanmelden? Klik aan de rechterzijde op de gele knop "Ik wil me aanmelden".

 

Programma

De volgende disciplines worden behandeld tijdens de opleiding:

Strategie

In deze training zet je een eerste stap om een Digital Marketing strateeg te worden. Je leert alle basisprincipes van digital marketing strategieën.
Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Je leert doelstellingen te bepalen;
  • Je weet een doelgroep te vinden en persona's te maken;
  • Je kent de customer journey;
  • Je kent de middelenmix en weet welke je waar moet inzetten;
  • Je kunt je resultaten meten en optimaliseren.


Concept en Content

In deze training zet je de eerste stap om Concept & Content professional te worden.
De inhoud van de training is opgedeeld in onderdelen en ziet er als volgt uit:

  • Persona's;
  • Value Proposition Canvas;
  • Het 3H-model;
  • Customer Value Proposition;
  • Creatief Concept;
  • Brainstorm: concept haakjes;
  • Visueel: Moodboard;
  • Copywriting: Key Message + Storyline;
  • Concept in de Customer Journey;
  • Social content ontwerpen.


Google Analytics

Tijdens deze interactieve les ga je zelf aan de slag met Google Analytics, je leert wat het kan, wat je kan aflezen en je kunt vragen stellen.

De basistraining start met een business case. Waarom wil een organisatie websitegebruik meten? Wat voor soort statistieken zijn nodig om de prestaties van websites te beoordelen? Nadat dit helder is, wordt uiteengezet hoe Google Analytics is opgebouwd.

Na de business case volgt een uiteenzetting van de basisfuncties. Binnen de tientallen rapporten biedt Google Analytics een aantal overzichtsrapporten die de belangrijkste informatie samenvat. Stap voor stap maken wij duidelijk welke informatie de overzichtsrapporten leveren en hoe je de nieuwe kennis kunt gebruiken om bij te sturen.

Tot slot leggen wij uit welke aanvullende mogelijkheden Google Analytics biedt. Hierbij geven wij aan in welke gevallen het nuttig is ermee aan de slag te gaan. Kortom, een leerzame sessie voor de beginnende Google Analytics gebruiker.


Online advertising (SEA)

In deze training zet je een eerste stap om een Google Ads (voorheen Google Adwords) professional te worden. Je leert alle basisprincipes van Google Ads.
Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Je weet hoe het Ads veilingsysteem werkt en kent alle basisbegrippen;
  • Je bent in staat om zoekwoordonderzoek te doen en winstgevende zoektermen te selecteren;
  • Je bent in staat om onderscheidende advertentieteksten te schrijven;
  • Je weet welke campagne-instellingen het meest effectief zijn;
  • Je kent alle advertentie-extensies en weet hoe je ze moet inzetten;
  • Je kent de basis voor een succesvolle account- en campagnestructuur;
  • Je weet wat de kwaliteitsscore is en wat voor invloed dit heeft op je campagne;
  • Je bent in staat om zelfstandig een volwaardige zoeknetwerk campagne op te zetten;
  • Je weet hoe je de resultaten kan meten en hoe je hierop kan bijsturen. 

Social Media

In deze training zet je een eerste stap in de richting van social media. Je leert alle basisprincipes van social media:

  • Je leert hoe je social media zakelijk inzet;
  • Wat belangrijke trends & ontwikkelingen zijn binnen het social media landschap;
  • Het formuleren van relevante doelstellingen en Kpi's voor social media;
  • Hoe je meer intern draagvlak creëert voor de inzet van social media (zakelijk);
  • Hoe jouw doelgroep zich beweegt op social media;
  • Hoe je in contact komt met jouw doelgroep via social media;
  • Webcare en community- en reputatiemanagement;
  • Je creëert een persoonlijk plan om direct aan de slag te gaan. 

SEO

In deze training zet je een eerste stap om SEO-professional te worden. Je leert alle basisprincipes van Search Engine Optimization.
Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je wat actuele en toekomstige ontwikkelingen zijn, waarmee je in staat bent om SEO op een toekomstbestendige wijze in te zetten;
  • Ben je op hoofdlijnen in staat om in te spelen op de belangrijkste en meest actuele rankingsfactoren;
  • Ben je in staat om het volledige zoekgedrag van jouw doelgroep te onderzoeken;
  • Ben je in staat om aan de hand van het zoekgedrag te bepalen welke potentie SEO heeft voor jouw website of webshop;
  • Heb je inzicht in de belangrijkste (categorieën) rankingsfactoren van zoekmachines; kortom je leert kijken zoals Google naar jouw website en die van je concurrenten kijkt;
  • Leer je hoe je met een behaalde positie maximale exposure en daarmee zoveel mogelijk bezoekers genereert;
  • Ben je in staat om een nulmeting te maken van jouw website in vergelijking met die van jouw concurrenten;
  • Ben je in staat om te bepalen wat er moet worden gedaan om jouw SEO-doelstellingen te realiseren (zowel op jouw website/webshop als daarbuiten).

E-mailmarketing

In deze training zet je een eerste stap in de richting van e-mailmarketing. Je leert een goede basis neer te leggen voor je e-mailmarketing met betrekking tot alle basisprincipes.
Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Je kent de e-mailwetgeving;
  • Je kent de verschillende soorten e-mails;
  • Je kunt de e-mails segmenteren;
  • Je kunt geautomatiseerde e-mailcampagnes opzetten;
  • Je weet hoe je jouw e-mails kunt meten;
  • Je weet hoe je kwalitatieve nieuwsbrief in schrijvers genereert.


Social advertising

In deze training zet je een eerste stap in de richting van social media advertising. Je leert alle basisprincipes van social media advertising: 

  • Je leert doelstellingen en Kpi's voor social media advertising te formuleren;
  • Je leert alles over de advertentiemogelijkheden binnen platformen als Facebook, Instagram, LinkedIn en TikTok;
  • Je leert hoe je doelgroepen formuleert en samenstelt; 
  •  Je leert alles over een optimale budgetverdeling.


UX & conversieoptimalisatie

In deze training zet je de eerste stappen om de gebruiksvriendelijkheid van jouw platformen te verhogen en het conversiepercentage te verbeteren. Je leert alle basisprincipes van user testing en conversie-optimalisatie. Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Je hebt inzicht in wat usability experience en conversieoptimalisatie is;
  • Je kent de basisvaardigheden van gebruiksvriendelijkheid;
  • Je weet beter hoe je doelgroep in elkaar zit;  
  • Je bent in staat om de gebruiksvriendelijkheid van je eigen platformen te beoordelen, verbeteren en optimaliseren.
Lees meer
Group 197 Opleiding Digital Marketing basis downloaden
Hoe vraag ik STAP-budget aan?
1
Stap 1: Reserveer je plek
Klik vanaf deze pagina door naar de aanbieder, meld je aan voor de opleiding, en gebruik het STAP-aanmeldingsbewijs van de aanbieder voor de STAP-budget aanvraag bij UWV.
2
Stap 2: Is aanvraag mogelijk?
Op onze homepage zie je of en wanneer het aanvragen van STAP-budget bij UWV mogelijk is. Is aanvragen mogelijk? Dien direct je aanvraag in. En anders, wacht af tot aanvragen weer mogelijk is.
3
Stap 3: Zit er klaar voor!
Dien direct na start van de subsidie-aanvraagtermijn je aanvraag in, want op=op! Meld je aan voor onze nieuwsbrief zodat we je hiervoor een reminder kunnen sturen.
Aanbieder
Adwise Academy werkt met een unieke combinatie van denken én doen. Elke training koppelt theorie aan praktische voorbeelden van award winning cases.
Adwise Academy
Adwise Academy
NRTO keurmerk
NRTO keurmerk
E-academy learning partner
E-academy learning partner
Ik heb een vraag aan deze aanbieder
Lees hier ons Privacy statement