STAP-budget.nl gaat verder als Opleidingvinden.nl


Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.

Digital Marketing basis opleiding

๐—Ÿ๐—ฎ๐—ฎ๐˜ ๐—ท๐—ฒ ๐—ผ๐—ฝ๐—น๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐—ฑ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฏ๐—ฒ๐˜€๐˜๐—ฒ ๐—ผ๐—ฝ๐—น๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ก๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—น๐—ฎ๐—ป๐—ฑ ๐Ÿฎ๐Ÿฌ๐Ÿฎ๐Ÿฏ ๐—ถ๐—ป ๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ถ๐˜๐—ฎ๐—น ๐—บ๐—ฎ๐—ฟ๐—ธ๐—ฒ๐˜๐—ถ๐—ป๐—ด ๐˜ƒ๐—ผ๐—น๐—ด๐—ฒ๐—ป๐˜€ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—˜๐— ๐—˜๐—ฅ๐—–๐—˜๐Ÿญ๐Ÿฌ๐Ÿฌ!๐Ÿš€
Deelnemerskosten

€ 3.327,50

incl. BTW

Fill 1 Copy 5

Lesgeld

€ 2.750,00

Totaal excl. BTW

€ 2.750,00

BTW

€ 577,50

Totaal incl. BTW

€ 3.327,50

Startdata in een groep op locatie en online
Locatie:
Digitaal/Online
Start:
16-05-2024
Opleidingsinformatie
Opleidingssoort
Training
Opleidingsmethode
In een groep op locatie of online
Type certificaat/diploma
Deelnamecertificaat
Naam
Opleiding: Digital marketing basis
Opleidingsduur
9 weken
Aantal lesdagen
9
Min. deelnemers
4
Max. deelnemers
10
Studiebelastingsuren
3 per week
Tijdstip
Ochtend, Overdag
Taal in opleiding
Nederlands
Subsidies en budgetten
Werktuig PPO (creatieve en culturele sector)
Vooropleiding en toelatingscriteria
Vooropleiding
Geen vooropleiding nodig
๐—Ÿ๐—ฎ๐—ฎ๐˜ ๐—ท๐—ฒ ๐—ผ๐—ฝ๐—น๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ป ๐—ฑ๐—ผ๐—ผ๐—ฟ ๐—ฏ๐—ฒ๐˜€๐˜๐—ฒ ๐—ผ๐—ฝ๐—น๐—ฒ๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป ๐—ก๐—ฒ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—น๐—ฎ๐—ป๐—ฑ ๐Ÿฎ๐Ÿฌ๐Ÿฎ๐Ÿฏ ๐—ถ๐—ป ๐—ฑ๐—ถ๐—ด๐—ถ๐˜๐—ฎ๐—น ๐—บ๐—ฎ๐—ฟ๐—ธ๐—ฒ๐˜๐—ถ๐—ป๐—ด ๐˜ƒ๐—ผ๐—น๐—ด๐—ฒ๐—ป๐˜€ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—˜๐— ๐—˜๐—ฅ๐—–๐—˜๐Ÿญ๐Ÿฌ๐Ÿฌ!๐Ÿš€

Voor wie?

Tegenwoordig is digital marketing onmisbaar voor elke organisatie. Het is een vakgebied dat zich razendsnel ontwikkelt, elke dag weer. Het bijhouden van deze kennis is daarom essentieel. Tijdens onze opleiding Digital Marketing Basis voorzien wij jou van de laatste kennis en ontwikkelen binnen digital marketing. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de nieuwste ontwikkelingen rondom AI en chatGPT. Onze trainers nemen je tijdens de trainingen mee hoe je dit in kunt z

...

Voor wie?

Tegenwoordig is digital marketing onmisbaar voor elke organisatie. Het is een vakgebied dat zich razendsnel ontwikkelt, elke dag weer. Het bijhouden van deze kennis is daarom essentieel. Tijdens onze opleiding Digital Marketing Basis voorzien wij jou van de laatste kennis en ontwikkelen binnen digital marketing. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de nieuwste ontwikkelingen rondom AI en chatGPT. Onze trainers nemen je tijdens de trainingen mee hoe je dit in kunt zetten in jouw dagelijkse praktijk. Van SEO, SEA en Social Media tot Google Analytics en E-mailmarketing. Hierdoor leg je hét marketing fundament voor jouw organisatie!

 

Personaliseer je leerervaring: Welke training je ook kiest bij de Adwise Academy, jouw leerdoelen staan bij ons centraal. Laat ons weten wat je doelen zijn, zodat we de training optimaal op jou kunnen afstemmen!

 

Als de trainingen van deze opleiding niet helemaal aansluiten bij jouw ontwikkelbehoefte, dan is het mogelijk om ze te vervangen door een andere training. Neem gerust contact met ons op, zodat we samen de mogelijkheden kunnen bespreken. We willen graag zorgen dat de opleiding optimaal aansluit bij wat jij nodig hebt.

 

Programma

De volgende disciplines worden behandeld tijdens de opleiding:

Digital marketing strategie

In deze training zet je een eerste stap om een Digital Marketing strateeg te worden. Je leert alle basisprincipes van digital marketing strategieën.
Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Je leert doelstellingen te bepalen;
  • Je weet een doelgroep te vinden en persona's te maken;
  • Je kent de customer journey;
  • Je kent de middelenmix en weet welke je waar moet inzetten;
  • Je kunt je resultaten meten en optimaliseren.

Concept en Contentmarketing

In deze training zet je de eerste stap om Concept & Content professional te worden.
De inhoud van de training is opgedeeld in onderdelen en ziet er als volgt uit:

  • Trends binnen content marketing;
  • Creatieve concepten;
  • Archetypes;
  • Content creëren vanuit je merkwaarden;
  • Persona's;
  • Customer journey;
  • Content strategie;
  • 3H-model;
  • Content kalender.

Google Analytics 4

Tijdens deze interactieve les ga je zelf aan de slag met Google Analytics 4, je leert wat het kan, wat je kan aflezen en je kunt vragen stellen. De basistraining bestaat o.a. uit de volgende onderwerpen:

  • Ken je de ins en outs van GA4
  • Kun je GA4 zelfstandig installeren, instellen en rapportages creëren.
  • Analyseer je met gemak je website en campagnes.
  • Het analyseren van bezoekersgedrag en het identificeren van websitefouten.
  • Het maken van (E-commerce) rapportages in GA4.

Online advertising (SEA)

In deze training zet je een eerste stap om een Google Ads (voorheen Google Adwords) professional te worden. Je leert alle basisprincipes van Google Ads.
Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Je leert hoe het Ads veilingsysteem werkt en alle basisbegrippen;
  • Je gaat een zoekwoordonderzoek doen en winstgevende zoektermen te selecteren;
  • Je gaat onderscheidende advertentieteksten schrijven;
  • Je leert welke campagne-instellingen het meest effectief zijn;
  • Je leert alle advertentie-extensies kennen en hoe je ze moet inzetten;
  • Je leert de basis voor een succesvolle account- en campagne structuur;
  • Je leert wat de kwaliteitsscore is en wat voor invloed dit heeft op je campagne;
  • Je leert om zelfstandig een volwaardige zoeknetwerk campagne op te zetten;
  • Je leert hoe je de resultaten kan meten en hoe je hierop kan bijsturen.;
  • Hoe je AI kan inzetten om efficiënter te werken en de performance te verbeteren;
  • Korte kennismaking met Performance Max.

Social Media

In deze training zet je een eerste stap in de richting van social media. Je leert alle basisprincipes van social media:

  • Je leert hoe je social media zakelijk inzet;
  • Wat belangrijke trends & ontwikkelingen zijn binnen het social media landschap;
  • Het formuleren van relevante doelstellingen en Kpi's voor social media;
  • Hoe je meer intern draagvlak creëert voor de inzet van social media (zakelijk);
  • Hoe jouw doelgroep zich beweegt op social media;
  • Hoe je in contact komt met jouw doelgroep via social media;
  • Webcare en community- en reputatiemanagement;
  • Je creëert een persoonlijk plan om direct aan de slag te gaan. 

SEO

In deze training zet je een eerste stap om SEO-professional te worden. Je leert alle basisprincipes van Search Engine Optimization.
Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Weet je wat actuele en toekomstige ontwikkelingen zijn, waarmee je in staat bent om SEO op een toekomstbestendige wijze in te zetten;
  • Ben je op hoofdlijnen in staat om in te spelen op de belangrijkste en meest actuele rankingsfactoren;
  • Ben je in staat om het volledige zoekgedrag van jouw doelgroep te onderzoeken;
  • Ben je in staat om aan de hand van het zoekgedrag te bepalen welke potentie SEO heeft voor jouw website of webshop;
  • Heb je inzicht in de belangrijkste (categorieën) rankingsfactoren van zoekmachines; kortom je leert kijken zoals Google naar jouw website en die van je concurrenten kijkt;
  • Leer je hoe je met een behaalde positie maximale exposure en daarmee zoveel mogelijk bezoekers genereert;
  • Ben je in staat om een nulmeting te maken van jouw website in vergelijking met die van jouw concurrenten;
  • Ben je in staat om te bepalen wat er moet worden gedaan om jouw SEO-doelstellingen te realiseren (zowel op jouw website/webshop als daarbuiten).

E-mailmarketing

In deze training zet je een eerste stap in de richting van e-mailmarketing. Je leert een goede basis neer te leggen voor je e-mailmarketing met betrekking tot alle basisprincipes.
Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Je kent de e-mailwetgeving;
  • Je kent de verschillende soorten e-mails;
  • Je kunt de e-mails segmenteren;
  • Je kunt geautomatiseerde e-mailcampagnes opzetten;
  • Je weet hoe je jouw e-mails kunt meten;
  • Je weet hoe je kwalitatieve nieuwsbrief in schrijvers genereert.

Social advertising

In deze training zet je een eerste stap in de richting van social media advertising. Je leert alle basisprincipes van social media advertising: 

  • Je leert doelstellingen en KPI's voor social media advertising te formuleren;
  • Je leert alles over de advertentiemogelijkheden binnen platformen als Facebook, Instagram, LinkedIn en TikTok;
  • Je leert hoe je doelgroepen formuleert en samenstelt; 
  •  Je leert alles over een optimale budgetverdeling.

UX & conversieoptimalisatie

In deze training zet je de eerste stappen om de gebruiksvriendelijkheid van jouw platformen te verhogen en het conversiepercentage te verbeteren. Je leert alle basisprincipes van user testing en conversie-optimalisatie. Na deze training beschik je over de volgende vaardigheden:

  • Je hebt inzicht in wat usability experience en conversieoptimalisatie is;
  • Je kent de basisvaardigheden van gebruiksvriendelijkheid;
  • Je weet beter hoe je doelgroep in elkaar zit;  
  • Je bent in staat om de gebruiksvriendelijkheid van je eigen platformen te beoordelen, verbeteren en optimaliseren.
Lees meer
Group 197 Opleiding digital marketing basis downloaden
Het STAP-budget is op. STAP-budget.nl gaat verder als Opleidingvinden.nl.

Vind je opleiding met kwaliteitskeurmerk en blijf op de hoogte van nieuwe subsidies op Opleidingvinden.nl.

Aanbieder
Adwise Academy werkt met een unieke combinatie van denken รฉn doen. Elke training koppelt theorie aan praktische voorbeelden van award winning cases.
Adwise Academy
Adwise Academy
NRTO keurmerk
NRTO keurmerk
E-academy learning partner
E-academy learning partner